صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / رشد تکنولوژیک کشور در گرو ارتباط مستمر مراکز صنعتی با محافل علمی است

در بازدید استاندار تهران از برج فناوری دانشگاه امیرکبیر مطرح شد

رشد تکنولوژیک کشور در گرو ارتباط مستمر مراکز صنعتی با محافل علمی است

استاندار تهران با تاکید بر اینکه در کشوری که تحت فشار و تحریم است، باید دانشگاه‌های آن تقویت شود، گفت: رشد تکنولوژیک کشور در گرو ارتباط مستمر مراکز صنعتی با محافل علمی و دانشگاهی است.

شرکت دانش بنیان

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر انوشیروان محسنی بندپی در بازدید از برج فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به ظرفیت‌های بالای این دانشگاه در حوزه‌های علمی و فناوری و تربیت نیروی انسانی، افزود: فارغ‌التحصیلان این دانشگاه به دنبال میز و استخدام دولتی نیستند؛ چراکه با راه‌اندازی اقدامات تکمیلی مانند برج فناوری، شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپها در آن جمع شده‌اند.

وی اضافه کرد: اینکه فردی صاحب فن باشد، کافی نیست؛ بلکه جوانانی که به دنبال ایده‌پروری هستند، نیازمند راهنمایی و مشاوره‌های علمی و فناوری هستند تا کسب و کارهای آنها شکل بگیرد.

محسنی بندپی با اشاره به اینکه اگر به جای رشد کمی در دانشگاه به فکر رشد کیفی دانشجویان فارغ‌التحصیل بودیم و ایده به محصول تبدیل می‌شد، توسعه بیشتری را در کشور شاهد بودیم، گفت: رشد تکنولوژیک کشور در گرو ارتباط مستمر مراکز صنعتی با محافل علمی و دانشگاهی است.

وی به ظرفیت‌های موجود در دانشگاه‌ها اشاره کرد و یادآور شد: محققان دانشگاهی ماهواره‌های مخابراتی را در مدار قرار می‌دهند. چنین فناوری‌هایی از نیازهای فناوری که در کشور وجود دارد، بالاتر است.

استاندار تهران با اشاره به چالش موجود در کشور در زمینه تأمین کاغذ کارت‌های ملی، اظهار کرد: اعلام شد که کاغذهای این کارت‌ها در کشور قابل تولید نیست و ما با مراجعه به سمت شرکت‌ها مشاهده کردیم که در کشور امکان تولید کاغذهای کارت‌های ملی وجود دارد.

محسنی بندپی تاکید کرد: کشوری که در همه ابعاد تحت فشار و تحریم قرار دارد، باید نسبت به تقویت دانشگاه‌ها اقدام کند. بر این اساس ما در استانداری اعتقاد داریم که تقویت دانشگاه‌هایی چون دانشگاه صنعتی امیرکبیر اثربخشی بیشتری در جامعه خواهد داشت.

وی همچنین به بودجه‌های انقباضی در کشور اشاره کرد و گفت: بودجه سال ۱۳۹۷ تهران نسبت به اعتبارات سال ۹۶ به میزان ۵۶ درصد رشد منفی داشته و این در حالی است که ۱۷ درصد از جمعیت کشور در این شهر ساکن هستند.

محسنی بندپی گفت: نگاه استانداری به محافل دانشگاهی و هزینه‌کرد در این مراکز نگاه هزینه‌محور نیست، بلکه سرمایه‌گذاری است و در خصوص تأمین زمین برای سایت دوم دانشگاه صنعتی امیرکبیر آماده همکاری هستیم و در این خصوص به زودی جلسه‌ای با مدیرکل منابع طبیعی استان برگزار می‌کنم.

دکتر احمد معتمدی، رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز در این بازدید کمبود فضای فیزیکی را از چالش‌های این دانشگاه نام برد و گفت: ما به دنبال سایت دوم دانشگاه هستیم.

معتمدی تعداد دانشجویان این دانشگاه را بیش از ۱۴ هزار نفر ذکر کرد و افزود: ۵۰ درصد این افراد در مقطع تحصیلات تکمیلی مشغول به تحصیل هستند.

وی کمپ اصلی این دانشگاه را در خیابان حافظ دانست و خاطر نشان کرد: وسعت این دانشگاه ۱۰ هکتار است که نسبت به سایر دانشگاه‌های صنعتی قدیمی کشور کمتر است؛ از این رو ما با کمبود فضای فیزیکی در این دانشگاه مواجه هستیم.

معتمدی کمبود فضای فیزیکی را یکی از چالش‌های این دانشگاه نام برد و ابراز امیدواری کرد که با همکاری استانداری این چالش مرتفع شود.

وی با اشاره به وسعت دانشگاه‌های صنعتی کشور، یادآور شد: هر منطقه‌ای که در اختیار دانشگاه‌ها قرار می‌گیرد، دانشگاه‌ها در حفظ آن کوشا هستند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.