صفحه اصلی / ورزشی / فوتبال و فوتسال / داورزنی: امیدوارم سهراب مرادی بتواند در المپیک ۲۰۲۰ شرکت کند
داورزنی: امیدوارم سهراب مرادی بتواند در المپیک ۲۰۲۰ شرکت کند

داورزنی: امیدوارم سهراب مرادی بتواند در المپیک ۲۰۲۰ شرکت کند

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای، وزارت ورزش و جوانان می‌گوید تلاش می‌کنیم تا به سهمیه وزنه‌برداران در المپیک ۲۰۲۰ اضافه کنیم.

تصاویری از داورزنی

به گزارش کسب و کار نیوز، محمدرضا داورزنی معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای، وزارت ورزش و جوانان در حاشیه مسابقات وزنه‌برداری جام فجر اظهار کرد: مسابقات وزنه‌برداری جام فجر امسال از ویژگی مهمی برخوردار است که این مسابقات انتخابی المپیک به حساب می‌آید و از طرفی دیگر با توجه به سیاست‌های فدراسیون جهانی وزنه‌برداری و اعمال سخت‌گیری بیشتر برای دوپینگ موجب شده تا بعضی از کشورها مجوز لازم برای حضور در این مسابقات را نداشته باشند. این مسابقات قرار بود در خوزستان برگزار شود که بنا به دلایلی امکان برگزاری در آنجا نبود و قرار شد در همین‌جا مسابقات برگزار شود.

او ادامه داد: استقبال خوبی از بازی‌ها برگزار شده. از لحاظ میزبانی و امکانات استانداردهای جهانی رعایت شده است و از این بابت فدراسیون کار مثبتی انجام داده است. امیدواریم با توجه به اینکه روز آخر است، وزنه‌بردارهای ما از امتیاز میزبانی نهایت استفاده را کرده باشند. اینکه مسابقات فجر در فدراسیون جهانی وزنه‌برداری به عنوان مسابقات معتبر تعیین شده، خودش کار ارزشمندی است و امیدوارم بتواند در آینده وزنه برداری ما مؤثر باشد. اما آن چیزی که ما باید دنبال کنیم این است که ما دو سهمیه بیشتر در المپیک نداریم پس باید تلاشی انجام دهیم تا رضایت فدراسیون جهانی را به‌دست آوریم که تعداد سهمیه‌ها را بیشتر کنیم. نیاز به رایزنی و پیگیری‌هایی دارد که تا بتوانیم شانس حضور بیشتری برای وزنه‌برداران در المپیک ایجاد شود.

داورزنی در ادامه اظهار کرد: امیدوارم با توجه به مصدومیت وزنه‌بردارانی همچون سهراب مرادی، نگرانی‌ها موجود برطرف شود و این وزنه‌برداران خوب هم در کوران مسابقات حضور داشته باشند. وزارت ورزش و فدراسیون تلاش می‌کند با توجه به اینکه بانوان سهمیه ندارند، از سهمیه بانوان به آقایان اضافه شود.

داورزنی در مورد برگزاری مجمع انتخابی فدراسیون والیبال گفت: ایران دو هفته میزبان تیم‌های مختلف دنیا برای مسابقات لیگ ملت‌ها است. لیگ ملت‌ها را در ارومیه و اردبیل برگزار خواهیم کرد. از طرف دیگر تیم ملی خود را برای سایر مسابقات پیش رو مثل جام جهانی آماده می‌کند. سه رویداد خیلی مهم داریم که باید تدارک همه کارهای آن انجام شود. با توجه به اینکه هفته پایانی لیگ ملل و فینال این مسابقات برای سه سال تضمین شده که در آمریکا برگزار شود چون دو هفته در کشور میزبان هستیم پیش بینی می‌کنیم شانس امتیاز بالاتری خواهیم داشت. فکر م ی‌کنم والیبال‌مان این شانس را دارد که جز پنج تیم برتر باشد تا به همراه آمریکا بتوانند هفته پایانی را برگزار کند.

او در این مورد افزود: همه شرایط اخذ ویزا و آماده سازی تیم برای این سه رویداد مهم به علاوه مسابقاتی جام جهانی در رده‌ی نوجوانان و جوانان و حضور بانوان در مسابقات آسیایی می‌طلبد که فدراسیون ثبات داشته باشد. سرپرست فدراسیون این اقدامات را انجام می‌دهد و به پیش می‌برد در سال جدید تلاش می‌کنیم تا شرایط برگزاری مجمع را فراهم کنیم و بتوانیم بهار بحث ریاست فدراسیون را از نظر برگزاری مجمع والیبال انجام دهیم.

داورزنی در مورد زمان برگزاری مجمع کشتی هم بیان کرد: برای کشتی هم سعی می‌کنیم تا بهار تکلیف مجمع را مشخص کنیم و شرایطی را فراهم کنیم تا کشتی کشور که خود را برای المپیک ۲۰۲۰ آماده می‌کند به ثبات برسد. علاوه بر این باید بتوانیم دغدغه‌ای که جامعه کشتی دارد و شرایطی که هست را در کوتاه‌ترین زمان برطرف کنیم تا کشتی رئیس خود را بشناسد و برنامه‌هایش را دنبال کند.

داورزنی در پاسخ به وضعیت مجمع فدراسیون وزنه برداری گفت: چند روز دیگر کمیته بررسی صلاحیت مدیریتی این فدراسیون را داریم. ابتدا باید این مرحله را تمام کنیم تا در کوتاه‌ترین زمان بتوانیم انتخابات این فدراسیون را هم برگزار کنیم تا دغدغه جامعه وزنه بردارمان را برطرف کنیم و در این رشته هم ثبات داشته باشیم.

ادامه دارد…

همچنین مطالعه کنید:

«قلعه‌نویی» سرمربی تیم ملی شد

به گزارش کسب و کار نیوز، امیر قلعه‌نویی مربیگری خود را از کشاورز و برق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.