صفحه اصلی / اقتصادی / ارتباطات و فناوری اطلاعات / سامسونگ چهارمین المپیاد تکنسین‌های ایران را برگزار کرد
سامسونگ چهارمین المپیاد تکنسین‌های ایران را برگزار کرد

با هدف ترویج فرهنگ مهارت‌ آموزی؛

سامسونگ چهارمین المپیاد تکنسین‌های ایران را برگزار کرد

چهارمین المپیاد تکنسین‌های ایران با حمایت آکادمی سامسونگ و همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای کشور به پایان راه امسال خود رسید و امروز برندگانش را شناخت. این المپیاد از سه سال پیش به منظور ترویج فرهنگ مهارت‌ آموزی و شناخت و تجلیل از برترین تکنسین‌‌های کشور توسط این دو سازمان برگزار می‌شود.

به گزارش کسب و کار نیوز، در ابتدای این مراسم «رضا باجولوند» معاون پژوهش برنامه ریزی سازمان فنی حرفه‌ای کشور ضمن اشاره به نظم خاصی که در این المپیاد به همت برگزارکنندگان برقرار است، اجرای متداوم آن را در طول این ۴ سال تلاشی جذاب دانست و تاکید کرد که مسابقات امسال از کیفیت بسیار بالاتری نسبت به سال گذشته برخوردار بود: «سطح مسابقات بالا رفته و استقبال هم از آن بیشتر شده، این نشان می‌دهد که این المپیاد دارد مسیر درست خود را پیش می‌رود. تعامل بین صنعت و آموزش در این رویداد دیده می‌شود و شرکت کنندگان خود را از لحاظ علمی محک می‌زنند. این رویداد می‌تواند نیروی ماهر را به بازار کار معرفی کند. ما سعی می‌کنیم برندگان را به مسابقات جهانی که مرداد ماه برگزار می‌شود بفرستیم و در حال حاضر مشغول ساختن اردوی آمادگی این عزیزان هستیم.»

چهارمین المپیاد تکنسین‌های ایران

«وحید نجفی» مدیر سام سرویس نیز راه‌اندازی این المپیادها را مستلزم انرژی و کار زیاد دانست و تاکید کرد که تمامی نیروهای سامسونگ ایران سالها تلاش کرده‌اند تا به این مهم دست یابند. نجفی ضمن انتقاد از وضعیت آکادمیک دانشگاه‌ها گفت:«متاسفانه با وجود این همه دانشگاه در کشور آنها صرفا در بخش تامین نیرو می‌توانند اثرگذار باشند ولی در تربیت نیرو چندان اثربخش نیستند. وظیفه تربیت نیروهای متخصص در حقیقت به چنین آکادمی‌ها و یا سازمان فنی حرفه‌ای داده شده و حتی در بسیاری از شرکت‌ها شاهد هستیم که خود شرکت بنا به کاری که نیاز دارد برای نیروهای خود کلاس‌های تخصصی می‌گذارد تا آنها را تربیت کند.»

به گفته نجفی تکنسین‌ها مهم‌ترین ویژگی و قابلیتی که دارند مهارت فنی‌ است اما او باور دارد که باید به موارد دیگری همچون مهارت‌های اجتماعی و رفتاری هم توجه کرد. نجفی از افزوده شدن این مهارت‌ها در آکادمی خبر می‌دهد و اهمیت آنها را به این شکل تشریح می‌کند:«امروزه بسیاری از سرویس‌ها به صورت چهره به چهره انجام می‌شود و این مهم است که فرد با دانش فنی بالا بتواند مهارت اجتماعی با مشتری را نیز فرابگیرد و درست برخورد کند. امروزه در بازار همگی می‌دانیم که مصرف کننده جایگاه اول را دارد و باید برخورد با آن را به نحو درست آموخت.»

چهارمین المپیاد تکنسین‌های ایران

«فرهاد هجرت» مدیر ارشد بازاریابی سامسونگ نیز با اشاره به اینکه سامسونگ هفتمین برند دنیاست، به سیر تاریخی فعالیت این شرکت کره‌ای نگاهی داشت و آن را روندی بسیار مثبت خواند. به گفته هجرت سامسونگ امروزه بزرگترین تولید کننده مانیتور در جهان است و بیش از ۸۰ درصد گوشی‌ها در هر برندی از چیپست‌های سامسونگ استفاده می‌کنند. هجرت همچنین به مسئولیت‌های اجتماعی سامسونگ اشاره کرد و به برخی از این موارد که در ایران بطور موفق پیاده سازی شده اشاره کرد:«کتابخانه گویا، بازگشایی مرکز آکادمی سامسونگ (که امروزه بیش از ۲۰۰۰ فارغ التحصیل از آن خارج شده است)، کمپین‌هایی چون من را ببین، ترویج استفاده از کیسه‌های پارچه‌ای دست سوز توسط زنان سرپرست خانواده، کمپین کوله رنگی و… تنها چند نمونه از این موارد است و سامسونگ وظایف پیرامون مسئولیت اجتماعی خود را در این شرایط سخت هم فراموش نکرده و کنار ما ایرانیان است.»

چهارمین المپیاد تکنسین‌های ایران

به گفته هجرت، مرکز فنی سامسونگ-امیرکبیر نیز تا به امروز بیش از ۱۶ تیم را به مرحله‌ای رسانده که وارد بازار شوند و محصول خود را عرضه کنند. هجرت همچنین از افزایش ۲۷ درصدی شرکت‌کننده‌ها در دور امسال مسابقات خبر دارد و تعداد شرکت کنندگان را ۱۹۵۹ نفر عنوان کرد. مدیر ارشد بازاریابی سامسونگ کمپین #ماهرهستم را نیز به مردم یادآوری کرد و مهلت شرکت در این کمپین را تا ۲۵ اسفندماه سال جاری خواند و درباره آن توضیحاتی داد:«برای کسانی که نتوانستند به هر دلیلی در المپیاد امسال شرکت کنند، کمپینی اینترنتی را در نظر گرفتیم که به موجب آن کاربران می‌توانند با ارسال ویدئو، عکس و یا هر چیز دیگری مهارت خود را در هر زمینه‌ای به نمایش بگذارند و برای ما بفرستند. برای این کار باید صفحه اینستاگرامی Samsungea را در ویدئو اینستاگرامی خود تگ کنند و ما به قید قرعه بعد از ایام نوروز به چند نفر از آنها گوشی Galaxy A6‌جایزه خواهیم داد.»

چهارمین المپیاد تکنسین‌های ایران

در پایان رویداد اختتامیه چهارمین المپیاد تکنسین‌های ایران برندگان رشته‌های مختلف معرفی شدند و اعلام شد که به هر یک از برندگان جوایز نقدی داده می‌شود: نفر اول: ۳۰ میلیون تومان، نفر دوم:۲۰ میلیون تومان و نفر سوم: ۱۰ میلیون تومان. برندگان رشته‌های مختلف به شرح زیر هستند:

گرایش صوتی تصویری:

اسامی برندگان (به ترتیب سوم تا اول) داوود پور پرویز، بابک رضا قوچانی،سام کاظمی

گرایش موبایل و تبلت:

اسامی برندگان (به ترتیب سوم تا اول) داوود قدیریان، مجتبی بی‌اذیت،محمدعلی منوچهریان

گرایش لوازم خانگی:

اسامی برندگان (به ترتیب سوم تا اول) محمودرضا برومند، عبدالله زاده، محسن حسن آبادی

گرایش تهویه مطبوع:

مهرداد امام دوست، مهدی حسام، مجتبی صادقیان مهر

چهارمین المپیاد تکنسین‌های ایران

آکادمی سامسونگ در سال ۹۳ با حمایت سامسونگ و همکاری سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای راه‌اندازی شد. دانشجویان این آکادمی در طول دوره‌های دو تا سه ماهه‌ای که به صورت رایگان ارائه می‌شود، تعمیر محصولات لوازم الکترونیکی شامل موبایل و تبلت، سیستم‌های صوتی و تصویری، ماشین‌ لباس‌شویی، کولر گازی و یخچال‌ را فرا می‌گیرند.

گفتنیست مسابقات جهانی مهارت که از سال ۱۹۵۰ آغاز شده است، بزرگ‌ترین رویداد مهارتی جهان است که هر دو سال یک بار با حمایت شرکت‌های بزرگ جهان برگزار می‌شود. به همین دلیل سامسونگ به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان جهان حمایت از این مسابقات را در فعالیت‌های مسئولیت‌های اجتماعی خود قرار داده است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.