صفحه اصلی / سرخط خبرها / کم آبی از عوامل کاهش استحصال ماهیان گرمابی در آستارا
کم آبی از عوامل کاهش استحصال ماهیان گرمابی در آستارا

رئیس اداره شیلات آستارا گفت

کم آبی از عوامل کاهش استحصال ماهیان گرمابی در آستارا

رئیس اداره شیلات آستارا گفت: استحصال ماهیان گرمابی در شهرستان کاهش 50 درصدی دارد که کم آبی تابستان گذشته از دلایل آن است.

پرورش ماهی در پن

صادق خاصی پور، اظهار کرد: در شهرستان مرزی بندر آستارا استقبال برای سرمایه گذاری در پرورش آبزیان قابل توجه است و همه ساله با افزایش تولید مواجه هستیم.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، وی با اشاره به اینکه پرورش آبزیان در شهرستان از لحاظ کیفی و کمی مطلوب است، ادامه داد: همه ساله شاهد استحصال ماهیان گرمابی، سردآبی و خاویاری هستیم که با توجه به کم آبی تابستان گذشته برای نخستین بار شاهد کاهش تولید در ماهیان گرمابی بودیم.

خاصی پور با اشاره به اینکه آمار تولید ماهیان سردابی و خاویاری پس از پایان دوره منتشر می شود، افزود: در سالجاری حدود ۴۰ تن ماهیان گرمابی شامل کپور، آمور، فیتوفاگ و بیگ هد از مزارع پرورش ماهیان شهرستان استحصال شد که نسبت به سال گذشته کاهش ۵۰ درصدی دارد.

وی با اشاره به آمار سال گذشته و استحصال حدود ۸۰ تن ماهیان گرمابی از مزارع شهرستان، توضیح داد: از این میزان ماهی استحصال شده، ۱۱ تن از مزارع کشت توأمان ماهی و برنج بود که به دلیل خشکسالی و کم آبی تابستان سالجاری متوقف شد.

رئیس اداره شیلات آستارا با بیان اینکه این میزان ماهی از ۴ آب بندان و ۳ مزرعه خاکی استحصال شده است، اضافه کرد: کاهش آب بندان ها و بهره برداری نکردن از آب کشاورزی برای پرورش به روش کشت توأمان ماهی و برنج عاملی بر کاهش تولید است.

وی با اشاره به همکاری بهره بردارها با کارشناسان شیلات، خاطرنشان کرد: در سال آینده و با بررسی های کارشناسان، شرایط برای بهره برداری تبیین خواهد شد.

وی در پایان تصریح کرد: در سالجاری شاهد افزایش درخواست ایجاد مزارع پرورش ماهی بودیم و سازمان شیلات با تمام توان درصدد انجام کارهای زیربنایی و حمایت از سرمایه گذاران است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی

به گزارش کسب و کار نیوز ، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه این اقدام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.