صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / قطر: امارات شایستگی حضور هیات عالی رتبه را نداشت
قطر: امارات شایستگی حضور هیات عالی رتبه را نداشت

پاسخ دوحه به اظهارات انور قرقاش؛

قطر: امارات شایستگی حضور هیات عالی رتبه را نداشت

وزارت خارجه قطر به اظهارات وزیر مشاور امارات در امور خارجه که در مورد حضور "در حاشیه" قطر در محافل بین المللی و انزوای دوحه صحبت کرده بود، واکنش نشان داد.

image.png

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از اسپوتنیک، احمد بن سعید الرمیحی، مدیر دفتر اطلاع رسانی وزارت خارجه قطر اعلام کرد که سطح نمایندگی کشورش در محافل بین المللی بر اساس شایستگی کشور میزبان صورت می‌گیرد.

این اظهارات پس از آن مطرح شده که انور قرقاش، وزیر مشاور امارات در امور خارجه گفت که هیات شرکت کرده به نمایندگی از دوحه در نشست سران شرم الشیخ در ابوظبی در حاشیه قرار داشته و علت این امر انزوای قطر بوده است. قرقاش گفت که گویی نمایندگی قطر دیده نشده است و تقریبا حضور آن همچون غیاب بوده است. وی تصریح کرد که کاهش نقش قطر امری منطقی است، چراکه مساله اصلی در جایگاه کشورها ارتباطشان با محیط اطرافشان است.

الرمیحی در توئیتی عنوان داشت: نمایندگی قطر بر اساس شایستگی کشور میزبان انجام می‌شود، آن کشور (امارات) شایسته بیشتر از این نبوده است؛ اما مساله مهم‌تر سخنرانی نماینده کشور قطر در خود کشور شما و تاکیدش بر غیرقانونی بودن محاصره و متناقض بودن آن با تمامی ارزش‌های انسانی است.

قطر با هیاتی به ریاست مدیر اداره سازمان‌های بین المللی در وزارت خارجه در چهل و ششمین دوره شورای وزاری خارجه کشورهای عضو در سازمان همکاری اسلامی در ابوظبی شرکت کرد.

از سوی دیگر، یوسف سلطان لرم، مدیر اداره سازمان‌های بین المللی در وزارت خارجه قطر گفت که با وجود محاصره غیرقانونی علیه قطر اما دوحه همچنان تاکید دارد که گفتگوی بدون پیش شرط بهترین راه حل برای بحران میان کشورهای عربی حوزه خلیج فارس است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.