صفحه اصلی / ورزشی / سایر رشته های ورزشی / رونمایی از اطلس بازی‌های بومی و محلی ایران

رونمایی از اطلس بازی‌های بومی و محلی ایران

رییس فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی گفت: اطلس بازی های بومی و محلی با هدف مستندسازی بازی ها مورد توجه و به چاپ رسیده که در آیینی با حضور وزیر ورزش و جوانان رونمایی خواهد شد.

غلامرضا جعفری

غلامرضا جعفری در حاشیه نخستین جشنواره فرهنگی و ورزشی استان‌های فلات مرکزی ایران در اردستان در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به شرایط بازار برای معرفی ۳۴۰ بازی در کتابی یک‌هزار صفحه‌ای، بیش از ۲۵۰ میلیون ریال هزینه شده و از این رو مستندسازی تمام بازی‌ها نیازمند کمک‌های ویژه است.

وی افزود: بسیاری کشورها از جمله ترکیه در این زمینه به صورت ویژه ورود کردند و با توجه به پیشینه تاریخی و فرهنگی باید تلاش کنیم تا عقب نمانیم که البته برای ثبت بازی‌ها با همکاری یونسکو نیز تلاش‌هایی صورت گرفته، اما برای تکمیل کار همچنان نیازمند کمک‌های ویژه دولت و مجلس هستیم.

رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی، یکی از مهمترین وظایف این فدراسیون را توسعه ورزش‌های سنتی در نقاط روستایی با هدف شناسایی استعدادهای آن در جهت ارتقا ورزش قهرمانی دانست و گفت: احیا و ترویج ورزش‌های سنتی با رویکردی فرهنگی و با توجه به مواهب آموزشی و تربیتی، این بازی‌ها پیگیری می‌شود، زیرا همه به نوعی مکلف هستیم تا میراث ناملموس فرهنگی کشور را حفظ و به نسل آینده منتقل کنیم.

وی جشنواره‌های فرهنگی و بازی‌های بومی و محلی را یکی از راه‌های تقویت روحیه نشاط، وحدت بین اقوام و ملت‌ها و راهکار مقابله با آسیب‌های اجتماعی برشمرد و تاکید کرد: تحقق کامل هدف‌ها نیازمند مشارکت همگانی و تقسیم کار ملی است که با تمرکز به توسعه محیط حقوقی، بودجه‌ای و قانونی باید در حفاظت از داشته‌های فرهنگی اهتمام داشته باشیم.

جعفری از شناسایی نزدیک به ۸۰۰ بازی محلی و عشایری در کشور خبر داد و گفت: با توجه به محدودیت‌ها تنها ۲۰ مورد پذیرش فدراسیون قرار گرفته است.

به گزارش کسب و کار نیوز، نخستین جشنواره فرهنگی و ورزشی استان‌های فلات مرکزی ایران با حضور تیم‌هایی از ۱۱ استان به میزبانی ورزشگاه ۱۷ شهریور اردستان در زمینه بازی‌های بومی و محلی، صنایع دستی، پخت غذا، نان محلی و موسیقی آئینی استان‌های فلات مرکزی ایران برگزار شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وزنه برداری

تلاش ما رسیدن به مدال آسیایی وزنه برداری بانوان است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,  اکبر خورشیدی درباره ی عملکرد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.