صفحه اصلی / اجتماعی / حوادث و انتظامی / هشدار پلیس فتا: رمز کارت بانکی را حتما خودتان وارد کنید
هشدار پلیس فتا: رمز کارت بانکی را حتما خودتان وارد کنید

هشدار پلیس فتا: رمز کارت بانکی را حتما خودتان وارد کنید

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ به شهروندان هشدار داد که باتوجه به شلوغی مراکز خرید در روزهای پایانی سال هنگام استفاده از کارت بانکی دقت بیشتری داشته باشند و حتماً رمز کارت بانکی خود را شخصاً وارد کنند.

کارتخوان

سرهنگ تورج کاظمی ، با بیان اینکه در روزهای پایانی سال و افزایش خریدهای شهروندان احتمال افزایش جرایم در زمینه کارت‌های بانکی نیز وجود دارد، گفت: دستگاه ورود رمز توسط مشتری باید در همه واحدهای صنفی نصب شود که البته هنوز شرکت‌های سازنده به تعداد تمام کارت خوان‌ها در کشور این پین پدها را آماده نکرده‌اند که باید هرچه زودتر آماده شود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با تاکید بر اینکه شهروندان نباید رمز کارت بانکی خود را در اختیار فروشنده قرار دهند گفت: متأسفانه گاهی نه تنها شهروندان رمزشان را در اختیار فروشنده قرار می‌دهند بلکه آن را با صدای بلند اعلام می‌کنند به طوری که دیگر مشتریان و افراد حاضر در محل نیز از رمز مطلع می‌شوند و در این صورت افراد سودجو با لحظه‌ای غفلت صاحب کارت می‌توانند کارت عابربانکش را به سرقت برده و با اطلاع از رمز محتویات آن را خالی کنند.

کاظمی با اشاره به شیوه اسکیمر که در آن اطلاعات کارت بانکی کپی می‌شود، گفت: یکی دیگر از شیوه‌های برداشت غیرمجاز از حساب با کپی اطلاعات کارت بانکی است که اصطلاحاً به آن اسکیمر می‌گویند، این شیوه عمدتاً از سوی فروشندگان دوره گرد و فاقد اعتبار صنفی رخ می‌دهد و در جریان آن هنگام کشیدن کارت تمام اطلاعات کارت کپی می‌شود و فقط لازم است تا فرد سودجو از رمز کارت با خبر شود و پس از آن با درج اطلاعات کارت روی کارتی دیگر و با استفاده از رمز، کارت بانکی را تخلیه کند.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ اضافه کرد: راه پیشگیری از این اقدام نیز ساده است و کافی است که شهروندان شخصاً رمز خود را وارد دستگاه کرده و از بیان آن پرهیز کنند، ضمن اینکه توصیه می‌شود که رمز کارت‌های بانکی در بازه‌های زمانی کوتاه مدتی تغییر داده شود.

کاظمی به شهروندان توصیه کرد که در هنگام خرید به ویژه خریدهای شب عید که با سرعت و در ازدحام جمعیت بیشتری انجام می‌شود، توجه کافی به امنیت رمزهای بانکی خود داشته باشند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مهارت‌آموزی ۱.۵ میلیون سرباز تاکنون/ ارائه تسهیلات مالی و شغلی به سربازان ماهر

به گزارش کسب و کار نیوز، سردار محمدجواد زاده‌کمند درباره فعالیت قرارگاه مهارت آموزی سربازان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.