صفحه اصلی / ورزشی / سایر رشته های ورزشی / نایب رییس فدراسیون: کمبود مهمات و عدم شرکت در مسابقات بزرگترین مشکل تیراندازان است

بعد از ناکامی تیراندازی در کسب سهمیه المپیک در جام جهانی هند

نایب رییس فدراسیون: کمبود مهمات و عدم شرکت در مسابقات بزرگترین مشکل تیراندازان است

نایب رییس بانوان فدراسیون تیراندازی گفت: مجموعه‌ای از موضوعات دست به دست هم می‌دهند تا نتیجه مورد نظر کسب نشود، ولی باید آسیب شناسی کنیم تا ببینیم کدام مشکل بزرگ‌تر بوده است.

تیراندازی معلولان

بدرالملوک کهرنگی نایب رئیس بانوان فدراسیون تیراندازی در گفت و گو با ایسنا، در مورد نتایج تیراندازان ایران در جام جهانی هند اظهار کرد: این مسابقات برای کسب سهمیه المپیک بود. ما انتظار اینکه بتوانیم سهمیه بگیریم را داشتیم اما با یک نتیجه خیلی نزدیک نتوانستیم به آن برسیم. هانیه رستمیان در ۲۵ متر تپانچه اولین مدال برنز جهانی را برای ایران گرفت. بعد از بازگشت کامل تیم از هند و با یکی دو روز استراحت، با حضور مربیان و کمیته فنی نشستی را خواهیم داشت تا برای این مسابقات آسیب شناسی صورت بگیرد. محدودیت‌ها و موضوعاتی وجود داشته که در نهایت تیم ملی نتوانست به نتیجه مورد نظر و مورد توقع دست یابد.

وی ادامه داد: ما اکنون باید ببینیم چه کنیم. اگر مشکلات مهمات حل شود آیا موضوعات دیگری هم وجود دارد. شرایط تمرینی در ۲۵ متر تپانچه هم ایده آل نبود اما ما توانستیم در این ماده به مدال برنز برسیم. فکر می‌کنم که مجموعه‌ای از عوامل همچون مدیریت مربی، آمادگی ذهنی و … در نتیجه گرفتن تأثیر دارد. یکی از مشکلاتی که تیراندازان از آن یاد می‌کنند آمادگی ذهنی در فینال است. یک تیر خراب می‌تواند سبب شود که ورزشکار نتواند نتیجه خوبی بگیرد. ما برای این منظور از یکی از قهرمانان قدیمی این رشته استفاده کردیم و فکر می‌کنم که حضورش در تیم ملی تأثیر داشته است.

نایب رئیس بانوان فدراسیون تیراندازی خاطرنشان کرد: باید مشکلات را برطرف کنیم، باید ببینیم جدا از مشکلات مهمات و بروز رسانی سلاح‌ها مربی و ورزشکار چه حالتی را داشتند. باید با برطرف کردن مشکلات بتوانیم در جام جهانی چین که در اوایل اردیبهشت ماه برگزار می‌شود نتیجه بهتری را بگیریم و راه رسیدن به اهداف را بهتر کنیم.

کهرنگی در پاسخ به این سوال که کدام عامل در ناکامی تیراندازان بیشترین تأثیر را داشته اظهار کرد: مجموعه‌ای از موضوعات دست به دست هم می‌دهند تا نتیجه مورد نظر کسب نشود، ولی باید آسیب شناسی کنیم تا ببینیم کدام مشکل بزرگ‌تر بوده است. فکر می‌کنم که کمبود مهمات و عدم شرکت در مسابقات از بزرگترین مشکلات باشد. یک تیرانداز باید همیشه در مسابقه باشد. اکنون جام جهانی هند یک مسابقه تدارکاتی شد تا رکورد تیراندازان ثبت شود. تمرکز و نگاه ورزشکاران به این رکوردها و آنالیز مربی و کادر فنی برای ما مؤثر است. اکنون تک تک تیرهای آن‌ها آنالیز می‌شود.

وی تاکید کرد: اگر امروز به ۶۰ درصد از هدف خود در مسابقات جام جهانی هند رسیده باشیم، در چین باید به ۷۰ درصد هدف خود نزدیک شویم. همانطور که گفتم مجموعه عوامل در نتیجه تأثیرگذار است که مهمات از همه مهمتر و بعد از آن هم حضور در مسابقات است. تیراندازان باید با رویدادهای زیادی مواجه شوند تا اعتماد به نفس بگیرند و بتوانند بهترین رکوردها را ثبت کنند. الهه احمدی در تفنگ سه وضعیت توانست رکورد جهان را تکرار کند و حتی از او تست دوپینگ گرفته شد. اما اینکه فکر کنیم بتواند این رکورد را در مرحله بعد نیز تکرار کند به تمرین، سیستم آمادگی و مدیریت مربی در حین مسابقه هم بر می‌گردد.

نایب رئیس بانوان فدراسیون تیراندازی نداشتن مربی خارجی برای تیم ملی تفنگ را مؤثر دانست و گفت: داشتن مربی خارجی هم برای تیم ملی و هم برای مربیان داخلی مؤثر است. مربیان داخلی در کنار مربیان خوب خارجی کار را در سطح بالا یاد می‌گیرند. اینانلو و سایر مربیان داخلی ما اگر اکنون در کنار تیم ملی هستند کار را در کنار لازلو یاد گرفته‌اند. اگر بتوانیم مربی سطح بالای خارجی بیاوریم خیلی خوب است اما در حال حاضر که با شما صحبت می‌کنم به خاطر منابع مالی این موضوع قابل دسترس نیست. در حال حاضر با محدودیت‌هایی مواجه هستیم و اگر منابع مالی تأمین شود حتماً خیلی زود برای استخدام مربی خارجی اقدام خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در هند به اندازه کافی فشنگ تا مسابقات بعدی خریداری شده گفت: واقعیت این است که باید اجازه بدهید گروه دوم بیایند تا ببینیم چقدر و با چه کیفیتی فشنگ خریداری شده است. اما از این جهت که دادگر رئیس فدراسیون تیراندازی در آن کشور حضور داشت حتماً فشنگ خریداری شده است اما اینکه چه تعداد، چقدر کیفیت دارند و اینکه رضایت مربی از آن‌ها چقدر است باید صبر کنیم. رئیس فدراسیون روز شنبه به هند رفتند و امروز (چهارشنبه) با گروه اول تیراندازان به ایران بازگشتند. دادگر با توجه به اینکه عضو شورای اجرایی فدراسیون جهانی است مستقیم به این مسابقات دعوت شده بود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وزنه برداری

تلاش ما رسیدن به مدال آسیایی وزنه برداری بانوان است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,  اکبر خورشیدی درباره ی عملکرد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.