صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / مرکز آموزش‌های تخصصی جهاد دانشگاهی در شهرستان کنگان افتتاح شد
مرکز آموزش‌های تخصصی جهاد دانشگاهی در شهرستان کنگان افتتاح شد

مرکز آموزش‌های تخصصی جهاد دانشگاهی در شهرستان کنگان افتتاح شد

مرکز آموزش‌های تخصصی جهاد دانشگاهی در شهرستان کنگان با حضور نماینده جنوب استان بوشهر، فرماندار کنگان و رییس جهاد دانشگاهی استان بوشهر افتتاح شده و مورد بهره برداری قرار گرفت.

افتتاح

به گزارش کسب و کار نیوز، احمدی زاده با اشاره به اینکه در حوزه آموزشی تا مقطع دکترا در ۹ استان پذیرش دانشجو داریم، گفت: همچنین جهاد دانشگاهی با ۱۴۸ مرکز آموزشی بزرگترین شبکه آموزشی است که دارای مجوز رسمی از سازمان برنامه و بودجه بوده و به منظور برگزاری دوره‌های ضمن خدمت، مجوز وزارت علوم جهت برگزاری دوره‌های آزاد و مجوز رسمی از دانشگاه علوم پزشکی برای برگزاری دوره‌های تخصصی پزشکی که در استان بوشهر را نیز دارد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر خاطرنشان کرد: مرکز تخصصی نفت و گاز ما سالانه خدمات زیادی را به پارس جنوبی و مناطق نفت و گاز خوزستان و جنوب کشور ارائه می‌دهد.

وی اضافه کرد: در حوزه‌ی پژوهشی در مرکز استان درمانگاه تخصصی و عمومی با تعرفه‌های دولتی و یک آزمایشگاه تشخیص طبی راه اندازی خواهد شد.

احمدی زاده با تاکید بر ضرورت توانمندسازی نیروهای استان عنوان کرد: در سال ۹۶ و با حضور ریاست جهاد دانشگاهی مجموعه جهاد در بوشهر آغاز به کار کرد و امروز مرکز آموزشی کنگان به عنوان اولین واحد شهرستان و با هدف ارائه آموزش برای فارغ التحصیلان بومی که فاقد مهارت هستند، مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر همچنین متذکر شد: مرکز جهاد دانشگاهی در راستای علم روز دنیا حرکت می‌کند، بنابراین ما باید بومی سازی دانش‌های فنی -که در اختیار شرکت‌های خارجی بوده است- را انجام دهیم. تعهد ما این است که در شهرستان‌ها یک الگوی موفق فرهنگی در آموزش مهارت‌ها و زبان انگلیسی باشیم.

رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر یادآور شد: در حوزه‌های فناوری اطلاعات، هنر و معماری نیز دپارتمان‌های خوبی را در مرکز استان داریم.

وی با اشاره به بانک سلول‌های بنیادی جهاد دانشگاهی گفت: از طریق ذخیره خون بند ناف می‌توان ۶۰ نوع بیماری از جمله سرطان، کم خونی و تالاسمی را درمان کرد که توسط پیوند سلول‌های بنیادی انجام می‌شود و با ذخیره سازی این سلول‌های بنیادی تا ۳۰ سال، هر زمان خانواده یا خود فرد به آن نیاز پیدا کنند قابل استفاده هستند.

احمدی زاده ضمن تشکر از حمایت و همکاری نهادها افزود: امیدواریم که تأسیس این دفتر بتواند حوزه علم و فناوری را در کنار دانشگاه‌های دیگر به روز سازد.

نماینده شهرستان‌های کنگان، دیر، جم و عسلویه نیز در این مراسم گفت: امروز شاهد برآیند دو بال ارزشمند علم و عمل در کنگان هستیم.

سکینه الماسی در عین حال یادآور شد: جهاد دانشگاهی استان بوشهر اقدامات بسیار خوب و ارزشمندی در این زمینه انجام داده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سامانه ملی املاک و اسکان تکمیل می شود/هوشمندسازی شناسایی خانه های خالی/اخذ ۱۵۰ میلیارد تومان مالیات از خانه‌های خالی

شایلی قرائی به گزارش کسب و کار نیوز ، وی با بیان اینکه تا کنون …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.