چهارشنبه , ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / استقبال بین المللی از مذاکرات طرف‌های لیبیایی در امارات
استقبال بین المللی از مذاکرات طرف‌های لیبیایی در امارات

استقبال بین المللی از مذاکرات طرف‌های لیبیایی در امارات

آمریکا، انگلیس، فرانسه و ایتالیا در بیانیه مشترکی از تلاش‌های امارات برای فراهم کردن فضای مناسب جهت مذاکرات میان طرف‌های درگیر لیبیایی قدردانی کردند.

السراج و حفتر

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از شبکه اسکای نیوز، آمریکا، انگلیس، فرانسه و ایتالیا در این بیانیه از تلاش‌های غسان سلامه، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در لیبی به خاطر تلاش برای کاهش تنش در این کشور و کمک به مردم برای حرکت در مسیر برگزاری انتخابات شفاف قدردانی کردند.

این کشورها از نشست غسان سلامه با فایز السراج، نخست‌وزیر لیبی و خلیفه حفتر، فرمانده ارتش ملی لیبی در امارات که ۲۷ فوریه برگزار شد، استقبال کرده و از تلاش‌های امارات برای فراهم کردن شرایط مناسب جهت برگزاری این نشست تقدیر کردند.

در این بیانیه آمده است: ما از اعلام امکان رسیدن به توافق سیاسی درباره پایان مراحل انتقالی در لیبی از طریق برگزاری انتخابات سراسری استقبال می‌کنیم. راهکار نظامی برای بحران لیبی وجود ندارد و ما از تمامی لیبیایی‌ها می‌خواهیم به شکل سازنده با فرستاده سازمان ملل همکاری و از این فرصت برای تشکیل دولتی باثبات و متحد استفاده کنند.

این کشورها از موافقت دولت توافق ملی و دیگر طرف‌های لیبیایی با ازسرگیری استخراج نفت از میدان الشراره استقبال و تأکید کردند: تمامی طرف‌ها باید هرچه‌سریع‌تر این توافق را اجرا کنند. بهتر است منابع لیبی تنها تحت کنترل شرکت نفت ملی و نظارت دولت توافق ملی باشد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

عقب‌نشینی FATF و موافقت با حذف نام ایران از ذیل توصیه شماره ۷

به گزارش کسب و کار نیوز، پیرو ارسال نامه اعتراضی از طرف وزیر امور اقتصادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.