صفحه اصلی / ورزشی / توپ و تور / جدال موسوی و یارانش در ورامین/ سایپا نامطمئن به مازندران می‌رود!
جدال موسوی و یارانش در ورامین/ سایپا نامطمئن به مازندران می‌رود!

نیمه‌نهایی لیگ‌برتر والیبال

جدال موسوی و یارانش در ورامین/ سایپا نامطمئن به مازندران می‌رود!

مسابقات نیمه‌نهایی لیگ‌برتر والیبال فردا با برگزاری دو بازی پیگیری می‌شود که در بازی حساس این مرحله پیام مشهد مهمان شهرداری ورامین است و تیم سایپا باید مقابل میزبان با انگیزه خود کاله به میدان برود.

دیدار تیم‌های والیبال پیکان و سایپا

به گزارش کسب و کار نیوز، رقابت‌های لیگ‌برتر والیبال روز به روز در حال رسیدن به اوج حساسیت است و حالا در ایستگاه مرحله نیمه‌نهایی این مسابقات چهار تیم (پیام مشهد، شهرداری ورامین، کاله مازندران و سایپای تهران) باید به صورت رفت و برگشت مقابل یکدیگر قرار بگیرند که دو بازی دور رفت آن‌ها فردا (یکشنبه) ۱۲ اسفند ماه برگزار می‌شود.

شهرداری ورامین – پیام مشهد

در حساس‌ترین بازی این مرحله، نخستین تیم صعود کننده به مرحله نیمه‌نهایی مسابقات یعنی پیام مشهد با داشتن ستاره‌هایی چون سید محمد موسوی (در پست بازیکن سرعتی زن) مهمان با ثبات‌ترین تیم لیگ‌برتر یعنی شهرداری ورامین است که از ابتدای فصل تا کنون صدر جدول را در اختیار داشته و شانس اول قهرمانی به حساب می‌آید.

شاگردان جبار قوچان نژاد با کسب دو پیروزی در بازی رفت و برگشت مقابل تیم فولاد سیرجان ایرانیان به عنوان نخستین تیم جواز حضور در مرحله نیمه‌نهایی پلی‌آف را کسب کردند. از سوی دیگر نیز تیم شهرداری ورامین با کسب دو پیروزی پیاپی مقابل همنام گنبدی خود جواز حضور در این مرحله را گرفته است تا به این ترتیب حساس‌ترین بازی مرحله نیمه‌نهایی پلی‌آف را میان این دو تیم شاهد باشیم. نخستین بازی این دو تیم باید از ساعت ۱۶ فردا ۱۲ اسفند ماه در سالن گلعباسی شهر ورامین برگزار شود.

یکی از نقاط ضعفی که در تیم پیام مشهد قابل لمس است، نرسیدن پاس‌های سرعتی با کیفیت از سوی پاسور تیم به محمد موسوی است. در حالی که با وجود این بازیکن انتظارات کارشناسان از تیم پیام در اجرای این تاکتیک بسیار بیشتر از عملکرد آن‌ها در لیگ بود. جبار قوچان‌نژاد در این خصوص به ایسنا گفت: به هر حال یکی از هنرهای تیم ما نیز در طول فصل و تا به این مرحله، همین موضوع است که بدون داشتن پاسورهای سطح اول لیگ نتایج خوبی را کسب کرده‌ایم. پاسورهای ما زحمات زیادی را کشیده‌اند و از آن‌ها تشکر می‌کنم اما، کمتر پاسوری پیدا می‌شود که ارزش کار موسوی را پیدا کند. با این حال ما با همین شرایط ادامه می‌دهیم تا بهترین نتیجه را کسب کنیم.

نتایج تیم پیام مشهد در دو بازی مرحله قبل پلی‌آف:
بازی رفت:
فولاد سیرجان ۱ – ۳ پیام مشهد (۲۵-۱۸، ۱۵-۲۵، ۲۲-۲۵ و ۲۲-۲۵)
بازی برگشت: پیام مشهد ۳ – ۱ فولاد سیرجان ایرانیان (۲۵-۲۰، ۲۲-۲۵، ۲۵-۲۰ و ۲۵-۲۰)

در طرف دیگر تیم شهرداری ورامین که تا به این مرحله از لیگ فوق‌العاده ظاهر شده است، روی کاغذ بازیکنان و ستاره‌های چندان نام آشنایی را در ترکیب خود ندارد اما در زمین مسابقه، تیمی قدرتمند است. رحمان محمدی راد در این خصوص به ایسنا گفت: من بر خلاف همه افرادی که این اعتقاد را دارند با آن مخالفم! تیم ما بازیکنان خوبی را در اختیار دارد و عوامل مختلفی دست به دست هم داده‌اند تا بهترین نتیجه را کسب کنند. باشگاه ورامین در تشکیل و برنامه‌ریزی برای تیم عملکرد خوبی داشت که ما توانسته‌ایم بازیکنان مد نظر خود را جذب کرده و تا به این مرحله هم نتایج خوبی را بگیریم. با این حال در بازی‌های پلی‌آف عملکرد تیم‌ها در طول فصل ملاک نیست و همه تیم‌ها با چهره‌ای جدید پا به میدان می‌گذارند.

نتایج تیم شهرداری ورامین در دو بازی مرحله قبل پلی‌آف:
بازی رفت:
شهرداری ورامین ۳ – صفر شهرداری گنبد (۲۵-۱۷، ۲۵-۱۹ و ۲۵-۲۱)
بازی برگشت: شهرداری گنبد ۱ – ۳ شهرداری ورامین (۲۵-۲۱، ۱۸-۲۵، ۲۱-۲۵ و ۲۳-۲۵)

سایپا تهران – کاله مازندران

دومین بازی مرحله نیمه‌نهایی پلی‌آف لیگ نیز میان تیم پر مهره سایپا تهران و تیم شگفتی‌ساز مرحله پلی‌آف مسابقات یعنی کاله مازندران برگزار می‌شود که درخشش آملی‌ها در دو بازی گذشته حساسیت این بازی را دو چندان می‌کند. نخستین بازی این دو تیم نیز ساعت ۱۶ فردا دوازدهم اسفند ماه ۱۳۹۷ به میزبانی سالن پیامبر اعظم (ص) شهر آمل برگزار می‌شود.

شاگردان بهروز عطایی که به عنوان تیم ششم جدول رده‌بندی راهی پلی‌آف شده بودند، در این مرحله دست به کار بزرگی زدند و در دو بازی رفت و برگشت تیم خاتم اردکان مدعی عنوان قهرمانی را شکست دادند تا نخستین شگفتی مسابقات مرحله پلی‌آف را رقم بزنند؛ اتفاقی که برای خیلی از اهالی والیبال دور از انتظار بود اما جوانان آملی آن را انجام دادند.

نکته قابل توجهی که در پنج بازی آخر تیم کاله مازندران وجود داشت، نتایج صعودی این تیم مقابل تیم‌های مدعی لیگ بود که توانست با نتایج مشابه ۳-۲ حریفانش را در بازی‌های داخل و خارج از خانه شکست دهد. بهروز عطایی سرمربی تیم آمل در خصوص روند صعودی تیمش به ایسنا گفت: مطمئناً این اتفاق برای من خوشحال کننده است چون توانسته‌ایم با یک ترکیب جوان مقابل تیم‌های بزرگ لیگ به برتری برسیم که حساس‌ترین آن برد مقابل خاتم در مرحله پلی‌آف بود. ما با میانگین سنی ۲۳ سال جوان‌ترین تیم حاضر در نیمه‌نهایی لیگ‌برتر هستیم و همچنان رو به پیشرفت حرکت می‌کنیم. در خصوص این نتایج نیز باید بگویم ما از میانه‌های فصل شروع به پیشرفت کرده‌ایم که همچنان هم این موضوع ادامه دارد.

او در مورد بازی برابر سایپا نیز گفت: بدون شک سایپا پر مهره‌ترین تیم لیگ‌برتر است و بازی با این تیم کار راحتی نخواهد بود. سایپا در طول فصل نتایج خوبی را کسب نکرد اما با همه این صحبت‌ها ما به نتایج مرحله قبل سایپا توجه نمی‌کنیم و با قدرت مقابل آن‌ها قرار می‌گیریم تا بیشترین استفاده را از این بازی خانگی کنیم.

نتایج تیم کاله مازندران در دو بازی مرحله قبل پلی‌آف:
بازی رفت: خاتم اردکان ۲ – ۳ کاله مازندران (۲۵-۲۱، ۲۴-۲۶، ۲۱-۲۵، ۲۵-۱۹ و ۱۰-۱۵)
بازی برگشت: کاله مازندران ۳ – ۱ خاتم اردکان (۲۷-۲۵، ۲۵-۱۸، ۲۱-۲۵ و ۲۵-۱۹)

اما تیم سایپا که پر مهره‌ترین تیم مرحله نیمه‌نهایی لیگ‌برتر است، تا به این مرحله نتوانسته انتظارات اهالی والیبال را برآورده کند و فراز و نشیب زیادی را در طول لیگ داشت. سایپا با داشتن بازیکنانی مانند امیر حسینی در پست پاسور، حرف‌های زیادی می‌تواند برای گفتن داشته باشد ولی همچنان عدم ثبات در کسب نتیجه نگرانی‌های هواداران این تیم را بیشتر می‌کند.

شاگردان پیمان اکبری کار خود در مرحله اول پلی‌آف را با شکست سه بر صفر مقابل پیکان تهران آغاز کردند اما در دو بازی بعد مقابل شاگردان محمد ترکاشوند به برتری رسیدند تا به عنوان آخرین تیم راهی نیمه نهایی شوند. با این شرایط باید دید آیا شاگردان اکبری می‌توانند انتظارات اهالی والیبال از این تیم را در بازی برابر کاله آماده را برآورده کنند یا نه!

نتایج تیم سایپا تهران در دو بازی مرحله قبل پلی‌آف:
بازی رفت: پیکان تهران ۳ – صفر سایپا تهران (۲۵-۱۹، ۲۵-۲۱ و ۲۵-۱۹)
بازی برگشت: سایپا ۳ – ۱ پیکان (۲۱-۲۵، ۲۵-۱۹، ۲۵-۲۰ و ۲۵-۱۸)
بازی آخر: سایپا ۳ – ۲ پیکان (۲۵-۱۹، ۱۹-۲۵، ۱۹-۲۵، ۲۵-۲۲ و ۱۵-۱۰)

بازی‌های دوم نیمه‌نهایی مرحله پلی‌آف لیگ‌برتر والیبال روز چهارشنبه هفته جاری برگزار می‌شود تا تکلیف دو تیم فینالیست مشخص شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

تیم بسکتبال باویلچر مردان

حضور تیم بسکتبال باویلچر مردان در قهرمانی آسیا تایلند با ویلچرهای شکسته!

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, مهرداد آگین افزود: برای شرکت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.