صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / گزارشگر سازمان ملل در پرونده خاشقجی: عربستان و سیا همکاری نمی‌کنند

گزارشگر سازمان ملل در پرونده خاشقجی: عربستان و سیا همکاری نمی‌کنند

گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل فاش کرد، مسؤولان عربستانی در جریان تحقیقات ترکیه برای پرونده قتل جمال خاشقجی اختلال ایجاد می‌کنند و اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) نیز با این تحقیقات همکاری نمی‌کنند.

اگنس کالامارد

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، اگنس کالامار، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور اعدام‌های فراقانونی در گزارش اولیه خود اظهار کرد: مدارک و شواهد حاکی از آن هستند که جنایت وحشیانه‌ای با طرح و اقدام مسؤولان عربستانی انجام شده است.

کالامار تایید کرد: مسؤولان عربستانی تلاش‌های ترکیه برای تحقیق در این پرونده که در ساختمان کنسولگری عربستان در استانبول انجام شد را تضعیف کرده و معطل گذاشتند.

گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل همچنین اینکه مسؤولان عربستانی به بی‌توجهی خود نسبت به افشای محل جسد خاشقجی ادامه می‌دهند را “بی‌وجدانی” خواند و گفت: با وجود درخواست‌های سازمان ملل، تا امروز هیچ همکاری از طرف مسؤولان عربستانی وجود نداشته است و اطلاعات مرکزی آمریکا نیز با این تحقیقات همکاری نمی‌کند.

عادل الجبیر، وزیر مشاور عربستان در امور خارجه این کشور روز چهارشنبه در شورای حقوق بشر سازمان ملل گفت: عربستان با شورا همکاری خواهد کرد.

الجبیر در اظهارات خود در این شورا به تحقیقی که سازمان ملل در پرونده خاشقجی آغاز کرده، اشاره‌ای نکرد و از پاسخ دادن به سوال خبرنگار رویترز درباره اینکه آیا عربستان با تحقیق کالامار درباره قتل خاشقجی همکاری خواهد کرد یا نه، خودداری کرد.

پنج دموکرات در سنای آمریکا پیش‌نویس قانونی را مطرح کردند که در آن از اطلاعات ملی این کشور خواسته شده گزارشی از پرونده قتل خاشقجی همراه با اسامی کسانی که دستور این قتل را صادر و آن را اجرا کردند، ظرف ۳۰ روز به کنگره ارائه کند.

رون وایدن، سناتور آمریکایی و یکی از ارائه دهندگان این پیش‌نویس به شبکه خبری الجزیره گفت: کنگره و مردم آمریکا خواستار توضیح دولت درباره این جنایت هستند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.