صفحه اصلی / ورزشی / سایر رشته های ورزشی / گرانی‌ها فعالیت‌های ورزشی خانواده‌ها را کاهش داده است
گرانی‌ها فعالیت‌های ورزشی خانواده‌ها را کاهش داده است

عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس:

گرانی‌ها فعالیت‌های ورزشی خانواده‌ها را کاهش داده است

عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس معتقد است که وضع نامناسب معیشتی و گرانی‌های زیاد باعث کاهش فعالیت‌های بدنی و ورزش در کشور شده است.

ورزش همگانی در پارک

محمد احسانی در خصوص ورزش همگانی و جایگاه آن در سبد خانوارهای ایرانی به ایسنا گفت: متأسفانه به دلیل مشکلات بد معیشتی و اقتصادی مردم دیگر به فکر سلامت جسم و تحرکات بدنی نیستند و طبیعی است که مشکل اقتصادی در این زمینه هم تأثر خود را گذاشته باشد. شاهد هستیم اقلیتی که ورزش می‌کنند اکثراً دارای درآمد بالا و شرایط اقتصادی مناسب هستند و جزو قشر قوی جامعه به حساب می‌آیند و در صد کمی دیگر هم به دلیل داشتن اطلاعاتی که از فضای مجازی کسب کرده‌اند، ورزش می‌کنند.

او با تاکید بر اینکه ورزش یک فلسفه است گفت: باید بدانیم از ورزش چی می‌خواهیم و در کجا قرار داریم و قرار است به کجا برسیم و بعد که به صورت علمی بررسی کردیم برنامه خود را تقدیم دستگاه‌های اجرایی کنیم و بدانیم که دستگاه‌های اجرایی تا چه مقدار توان دارند که برنامه‌ها را پیاده و عملی کنند وگرنه همه می‌دانند که ورزش مقوله‌ای مثبت و برای همه نیاز است و کسی نمی‌گوید ورزش خوب نیست. باید دید خود را علمی کنیم و همینطور بی علم درباره‌ی ورزش صحبت نکنیم.

احسانی افزود: متأسفانه از نخبه‌ها و نیروی دانشگاهی در این زمینه به درستی استفاده نشده و وضعیت ورزش به خصوص ورزش همگانی در ایران وضع مطلوبی ندارد و اگر هم پیشرفتی می‌بینید باعث آن خود مردم هستند که توانستند دانش لازم را کسب کرده و آن را اجرا کنند.

او در خصوص زیر ساخت‌های توسعه یافته در زمینه‌ی ورزش همگانی گفت: معتقدم که پیشرفت داشتیم و کارهای فراوانی کردیم ولی در چه زمینه‌ای؟ درست است که پیشرفت کردیم ولی توسعه در اصول زیرساختی نداشتیم و این پیشرفت ما مربوط به دانشگاه‌ها می‌شود. همانطور که می‌دانید موفق به تأسیس دانشگاه‌های فراوانی در سطح کشور شده‌ایم ولی در زمینه بهره‌وری و اجرایی کردن آن موفق نبوده‌ایم. باید جامعه به گونه‌ای باشد که ۴۰ الی ۵۰ درصد مردم ورزش کنند و همانطور که از اسم ورزش همگانی معلوم است باید همه گیر باشد و در دسترس افراد کل جامعه به سهولت قرار گیرد.

وی افزود: درست است که ورزش قهرمانی پیشرفت نسبتاً خوبی کرده ولی با سرمایه گذاری روی ورزش همگانی می‌توانستیم نتایج بهتری بگیریم و اعتقاد دارم که دولت باید یارانه را به قشر ضعیف در زمینه ورزش اختصاص دهد که مردم قشر ضعیف هم بتوانند از فعالیت بدنی خوبی برخوردار شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید زیر ساخت‌ها را از پایه و در آموزش و پرورش درست کنیم و باید حداقل روزی ۱ ساعت ورزش در دستور کار و برنامه مدارس برای کودکان قرار دهیم و امیدوارم که مشکلات برطرف شود و همگی اعم از خانم‌ها که مهمترین بخش جامعه و مادران کودکان ما هستند بدون دغدغه فعالیت بدنی خود را انجام دهند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وزنه برداری

تلاش ما رسیدن به مدال آسیایی وزنه برداری بانوان است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,  اکبر خورشیدی درباره ی عملکرد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.