صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / برخی موسسات آموزشی بدون تحقیق درخواست رشته جدید می‌کنند
برخی موسسات آموزشی بدون تحقیق درخواست رشته جدید می‌کنند

مدیرکل دفتر آموزش عالی غیردولتی وزارت علوم:

برخی موسسات آموزشی بدون تحقیق درخواست رشته جدید می‌کنند

مدیرکل دفتر آموزش عالی غیردولتی غیرانتفاعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: مهم‌ترین مشکلی که در موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی وجود دارد این است که دانشگاه‌ها هنگام تقاضای رشته جدید هیچ گونه مطالعه و تحقیقاتی انجام نمی‌دهند و صرفا بنا به این‌که ظرفیت‌شان در آن سال پر شود تقاضاهای خود را مطرح می‌کنند.

کلاس

دکتر فرزانه شمیرانی در گفت‌وگو با ایسنا، بیان کرد: راهبرد وزارت علوم این است که مؤسسات آموزشی بی‌کیفیت یا کیفیت خود را افزایش دهند و یا کنار بروند تا مؤسسات خوب با کیفیت‌تر جایگزین آنها شوند.

شمیرانی ادامه داد: مؤسسه آموزش عالی وحدت شهرستان تربت‌جام که تنها مؤسسه آموزش عالی غیرانتفاعی در بین شهرستان‌های شمال شرق کشور در میان (خواف، تربت‌حیدریه، باخرز، صالح‌آباد، تایباد، فریمان، سرخس، زاوه و رشتخوار) است که در آن پویایی وجود دارد و این پویایی کاملاً احساس می‌شود.

وی عنوان کرد: این پویایی سبب شده تا پشت سر هر حرکت این مجموعه هدفی وجود داشته باشد و آینده خیلی خوبی در انتظارشان خواهد بود.

توصیه‌های رهبری در گام دوم انقلاب اسلامی را سرلوحه کار خود قرار داده‌ایم

سعید صباغیان قائم مقام مؤسسه آموزش عالی وحدت نیز در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اقدامات ما در سال ۹۸ اجرایی شدن طرح سند چشم‌انداز توسعه دانشگاه خواهد بود که سعی خواهیم کرد کتاب‌خانه‌ها، سالن‌ها، اجتماعات و امکانات رفاهی دانشجویان را تکمیل نمائیم. مسئله‌ تجهیز بیشتر کارگاه‌ها را نیز به طور جدی دنبال می‌کنیم و رشته‌های جدیدی هم در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به این مجموعه افزوده خواهند شد.

سعید صباغیان عنوان کرد: اعضای هیأت علمی مؤسسه وحدت از سال ۹۵ تا کنون افزایش ۱۰۰ درصدی داشته است و با توجه به این‌که مسئله علم و پژوهش در توصیه‌های مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب اسلامی مورد تاکید قرار گرفته است، این مسئله را سرلوحه کار خود و اساتید قرار داده‌ایم.

وی بیان کرد: همچنین طی هفته گذشته تفاهم‌نامه‌ای با مدیرعامل شرکت برق منطقه استان خراسان رضوی امضا کردیم تا دانشجویان ما بتوانند از امکانات شرکت برق استان و شهرستان در راستای اهداف پژوهشی و علمی خود استفاده کنند و امیدواریم علاوه بر دومین کنفرانس ملی توسعه پژوهش‌های نوین در برق و کامپیوتر که اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد، دومین کنگره بین‌المللی معماری و عمران شهری را نیز در سال ۹۸ برگزار نمائیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.