صفحه اصلی / استان ها / هرمزگان / عامل اصلی بیشتر واژگونی خودروها در هرمزگان چیست؟
عامل اصلی بیشتر واژگونی خودروها در هرمزگان چیست؟

عامل اصلی بیشتر واژگونی خودروها در هرمزگان چیست؟

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان گفت: ایمن سازی محورهای مواصلاتی استان باید در اولویت راهسازی و راهداری باشد.

واژگونی مینی بوس دانشگاه آزاد میاندواب

به گزارش کسب و کار نیوز، رضا مدرس در جلسه کمیسیون ایمنی راه های استان هرمزگان، تاکید کرد: باید تمامی مسیرهایی که گره ترافیکی دارند مورد بررسی قرار گیرند تا در صورت لزوم اصلاح و حتی تغییر مسیر در محور قرار گیرد.

وی با اشاره به بیشترین علت تلفات جانی جاده ای استان در سال جاری گفت: موتور سیکلت و واژگونی خودرو دو علت اصلی تلفات جانی در جاده ها هستد در ۹ ماهه سال جاری نیز موتور سیکلت ۳۸ درصد و واژگونی خودرو ۳۹ درصد تلفات جاده ای را به خود اختصاص داده اند.

مدرس خاطرنشان کرد: عامل اصلی بیشتر واژگونی خودروها در جاده های استان سرعت غیر مجاز، خواب آلودگی راننده و عدم توانایی در کنترل خودرو است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان افزود: به منظور پیشگیری از حوادث رانندگی به ویژه واژگونی خودروها تنها نظارت و کنترل کافی نیست بلکه در این خصوص نیاز به فرهنگ سازی رانندگی در جاده ها وجود دارد.

مدرس تصریح کرد: آشنایی با چگونگی عملکرد دوربین های کنترل ترافیک در جاده ها می تواند در کاهش تصادف جاده ای نقش داشته باشد، زیرا بسیاری از رانندگان بر این باور هستند که این دوربین ها به منظور ثبت آنی سرعت با عبور از محدوده آنها است که این باور اشتباهی است.

وی تاکید کرد: این دوربین ها میزان سرعت خودرو را با عبور از آنها و رسیدن به دوربین بعدی در مسیر محاسبه می کنند.

مدرس تاکید کرد: مردم باید بدانند قوانین و مقررات رانندگی در جاده ها به منظور رسیدن سلامت آنها به مقصد گذاشته شده، با این باور است که می توان ایمنی جاده ها را افزایش و آمار تصادفات را کاهش و حتی به صفر رساند.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

ملخ صحرایی

هرمزگان در پیشانی مبارزه با ملخ صحرایی

به گزارش ملخ صحراییبه مقل از ایسنا,علی باقرزاده همایی با بیان اینکه این استان در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.