صفحه اصلی / کارآفرینی / اخبار و رویدادهای کارآفرینی / راه‌اندازی باشگاه کارآفرینان نوجوان در پنج استان
راه‌اندازی باشگاه کارآفرینان نوجوان در پنج استان

مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی و بهره‌وری نیروی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت

راه‌اندازی باشگاه کارآفرینان نوجوان در پنج استان

مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی و بهره‌وری نیروی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: کارآفرینی منبعی برای پیدایش صنایع جدید و نوآوری اقتصادی است.

رحیم سرهنگی در دیدار صمیمی با کارآفرینان استان که در محل کافه کارآفرینی خرم‌آباد برگزار شد، بیان کرد: کارآفرینی کسب‌وکار نیست بلکه یک سبک زندگی است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، وی ادامه داد: کارآفرینی یک اندیشه و ایده است که فرد باید آن را تبدیل به کسب و کار کند و بتواند از آن برای خود ارزش‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تولید کند. سرهنگی با بیان اینکه فرد در هر سن و سالی می‌تواند یک کارآفرین موفق باشد، ادامه داد: کارآفرینان خلاق باشند و قابلیت پاسخ به نیاز بازار را داشته باشند.

این مسئول اضافه کرد: تخصص کارآفرین قابلیت پاسخ به نیاز بازار را داشته باشد، بازار برای ما تعیین تکلیف می‌کند نه ما برای بازار و باید در خدمات انعطاف‌پذیر باشیم و بتوانیم خودمان را با شرایط بازار وفق دهیم.

وی عنوان کرد: در سال‌های اخیر اتفاقات خوبی در کشور رخ داده و نسل جدیدی از کارآفرینان در حال رویش است که می‌توانند به درآمدهای میلیاردی برسند.

مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی و بهره وری نیروی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: کارآفرینی به عنوان یکی از محورهای اصلی رشد و توسعه اقتصادی و یکی از راه‌های رسیدن به توسعه پایدار، دارای اهمیت زیادی است.

سرهنگی افزود: علت اهمیت کارآفرینی در افزایش سود و سرمایه سرمایه‌داران، پر شدن شکاف‌ها وخلاهای بازار کار ، تقویت و تکامل صنایع داخلی، رقابت صنایع داخلی و خارجی و… است.
وی اضافه کرد: بنگاه‌های اقتصادی محور اصلی تولید و ایجاد اشتغال در کشور هستند، بنابراین بنگاه و کارآفرین، نقشی محوری در اقتصاد کشور و ایجاد ارزش افزوده دارد.

سرهنگی یادآور شد: در شرایط اقتصادی موجود در چالش هایی نظیر تحریم یکی از مهمترین راهکارهایی که می توان در راستای سیاست های برنامه توسعه کشور با تکیه بر سرمایه عظیم نیروی انسانی متخصص، اهداف توسعه ای را پوشش دهد و مسیر گذار از اقتصاد مبتنی بر منابع به اقتصاد دانش بنیان را تسهیل کند، کارآفرینی است.

یک مسئول در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح کرد:

کارآفرینی اکسیر توسعه و پیشرفت کشور

مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: کارآفرینی اکسیری است که برای توسعه و پیشرفت کشور به آن نیاز داریم.

به گزارش ایسنا ، رحیم سرهنگی در آیین افتتاح باشگاه کارآفرینان نوجوان استان اظهار کرد: چشمه جوشان ارزش افزوده در اشتغال که تولید ثروت می‌کنند کارآفرینان هستند.

وی ادامه داد: در حال حاضر کشور نیروی انسانی آماده به‌کار خوبی دارد.

مدیرکل دفتر توسعه کارافرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: کارآفرینی اکسیری است که برای توسعه و پیشرفت کشور به آن نیاز داریم.

وی با بیان اینکه کارآفرینی بخشی مهم و بسیار سخت است، اضافه کرد: کشور نیازمند افراد خلاق است؛ در بحث کارآفرینی نیاز به دانشگاه، دولت، سرمایه و نیروی انسانی است.

سرهنگی بیان کرد: کشورها به‌صورت ویژه از کارآفرینان خط‌شکن خود حمایت می‌کنند.

این مسئول گفت: ایجاد نیروی انسانی باکیفیت در کشور نیازمند وجود کارآفرینی است که ذهنی خلاق داشته باشد تا بتواند نوآوری کند.

وی اظهار کرد: کارآفرینی از جنس رفتار است که باید در سیستم نظام آموزشی تربیت می‌کردیم که وقتی وارد فضای کسب‌وکار می‌شدند کارآفرین باشند و کارآفرین کسب‌وکار شوند.

او ادامه داد: در این باشگاه افرادی تربیت می‌شوند که خیلی فکر می‌کنند و نیازها را می‌شناسند و بلد هستند منابع را چگونه ترکیب و چیزی خلق کنند.

سرهنگی افزود: هر کسی نمی‌تواند در جامع کارآفرین باشد و هدفمان از تشکیل این باشگاه تربیت دانش‌آموزان خلاق است تا با شبکه‌سازی در توسعه این استان موثر باشند.

وی ادامه داد: باید رفتار فرد را تغییر دهیم؛ سبک کلاس در این باشگاه از جنس هم‌اندیشی است و این دانش‌آموزان کار گروهی می‌کنند و پرسشگر هستند و باید مدل ذهنی آنان را تغییر دهیم.

سرهنگی خاطرنشان کرد: لرستان جزو اولین استان‌هایی هستند که تلاش کردند این باشگاه را راه‌اندازی کنند.

وی تصریح کرد: سعی کردیم از بهترین مربیان مطرح در این کلاس‌های باشگاه استفاده کنیم.

راه‌اندازی باشگاه کارآفرینان نوجوان در پنج استان

مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: باشگاه کارآفرینان نوجوان در پنج استان راه‌اندازی شده است.

به گزارش ایسنا، رحیم سرهنگی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه باشگاه کارآفرینان جوان به‌طور پایلوت در چند استان راه‌اندازی شده و از سال آینده در ٣١ استان راه‌اندازی می‌شود، اظهار کرد: هدف از راه‌اندازی این باشگاه تربیت کارآفرینان نسل آینده و ایجاد توانمندی در بین این دانش‌آموزان است.

وی تصریح کرد: در مدت ۱٫۵ سال آموزش‌های لازم توسط بخش خصوصی، آموزش‌وپرورش، فنی و حرفه‌ای و کمیته امداد به این دانش‌آموزان ارائه می‌شود.

مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: این افراد توانمندی‌های لازم را کسب و تبدیل به انسان‌های خط‌‎شکن کارآفرین می‌شوند.

سرهنگی اضافه کرد: تکیه این باشگاه روی خلاقیت و کارآفرینی است و باید بر اساس منویات مقام معظم رهبری و اقتصاد مقاومتی نسلی تربیت کنیم که نه‌تنها برای خود تولید و اشتغال ایجاد کند بلکه منشأ ارزش‌افزوده برای منطقه و کشور باشد.

وی بیان کرد: این مهم نیازمند خوب کار کردن ارگان‌های مختلف در دولت و بخش خصوصی است.

مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: باشگاه کارآفرینان نوجوان استان در پنج استان راه‌اندازی شده است.

سرهنگی عنوان کرد: این استان‌ها شامل خوزستان، خراسان رضوی، مازندران، گیلان و لرستان است و که به‌صورت پایلوت راه‌اندازی شده و از سال آینده در ٣١ استان کشور و در طی دو سال در شهرهای بزرگ کشور ایجاد خواهند شد.

وی یادآور شد: این باشگاه خودگردان است و بخش خصوصی هزینه‌های آن را پرداخت می‌کند.

مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: رهیارانی که بچه‌ها را هدایت می‌کنند داوطلبانه با دانش‌آموزان کار می‌کنند.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.