صفحه اصلی / استان ها / زنجان / تبلیغ، فروش و آموزش ساخت مواد محترقه در فضای مجازی جرم است
تبلیغ، فروش و آموزش ساخت مواد محترقه در فضای مجازی جرم است

رئیس پلیس فتای زنجان:

تبلیغ، فروش و آموزش ساخت مواد محترقه در فضای مجازی جرم است

رئیس پلیس فتای استان زنجان هشدار داد: افرادی که اقدام به ایجاد سایت و یا وبلاگ به جهت تبلیغ، فروش و آموزش ساخت ترقه‌های دستی و مواد محترقه در فضای‌ مجازی کنند، توسط پلیس فتا شناسایی و مطابق قانون با آن‌ها برخورد خواهد شد.

مواد محترقه قاچاق

به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سرهنگ دوم محمدعلی آدینه‌لو در تشریح این خبر گفت: برخی از سایت‌ها در زمینه آموزش طرز تهیه و ساخت ترقه و مواد محترقه فعالیت می‌کنند و متاسفانه بارها شاهد وقوع اتفاقات و حوادث ناگوار در این خصوص بوده‌ایم، لذا خانواده‌ها باید دقت داشته باشند تا کودکان آنها با استفاده از این سایت‌ها به دنبال ساخت مواد محترقه خطرناک نباشند و در دام کلاه‌برداران و سودجویان گرفتار نشوند.

این مقام انتظامی با اشاره به  آسیب‌های استفاده از مواد منفجره، گفت: در سال‌های اخیر افراد زیادی خصوصاً جوانان و نوجوانان، دچار سانحه ناشی از انفجار سوختگی شده‌اند و در برخی موارد جان خود را در اثر ساخت مواد محترقه و انفجاری از دست داده‌اند.

وی با اشاره به دسترسی کودکان و نوجوانان به اینترنت افزود: این امر باعث شده تا این عزیزان با استفاده از بستر اینترنت و بدون توجه به تبعات و عواقب این امر در خانه دور از چشم والدین اقدام به خرید مواد اولیه و ساخت مواد محترقه و انفجاری دست ساز نمایند که با کوچکترین اهمال و سهل انگاری انفجاری را شاهد خواهیم بود که در پی آن صدمات بدنی جبران ناپذیر و خسارت مادی به همراه دارد.

آدینه‌لو با هشدار به فروشندگان و گردانندگان سایت‌های و کانال‌های آموزش ساخت مواد محترقه گفت: افرادی که در زمینه طراحی و ایجاد سایت و یا وبلاگ به جهت تبلیغ، فروش و آموزش ساخت مواد انفجاری دست‌ساز و مواد محترقه در فضای مجازی فعالیت دارند توسط پلیس فتا، شناسایی و به مقام قضایی معرفی خواهند شد.

وی تاکید کرد: بر اساس مواد ۱ تا ۴ قانون مجازات اسلامی، فروش، تبلیغ و توزیع انواع مواد محترقه، منفجره اعم از نظامی و غیرنظامی، شیمیایی، رادیواکتیو، میکروبی، گازهای بیهوش‌کننده، بی‌حس‌کننده و اشک‌آور و شوک‌دهنده‌ها (شوکرها) و تجهیزات نظامی و انتظامی جرم بوده و بر اساس قانون تحت پیگرد قرار خواهند گرفت.

رئیس پلیس فتای استان زنجان، با توجه به خطرات آموزش ساخت مواد محترقه و منفجره از هم‌وطنان و کاربران درخواست کرد در صورت مشاهده سایت‌ها و کانال‌های شبکه‌های اجتماعی که اقدام به تبلیغ فروش و یا ساخت مواد محترقه و منفجره می‌کنند، مراتب را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی (۱۱۰) یا سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir  بخش ارتباطات مردمی اعلام کنند.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان

عملکرد حوزه فرهنگ و هنر در پساکرونا نمایان خواهد شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, فاطمه کرباسی شامگاه روز گذشته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.