صفحه اصلی / استان ها / خراسان شمالی / آب نبات‌های خراسان شمالی آب می‌روند!
آب نبات‌های خراسان شمالی آب می‌روند!

آب نبات‌های خراسان شمالی آب می‌روند!

رئیس اتحادیه آب نبات ریزان بجنورد گفت: واحدهای تولیدی آب نبات سوغات بجنورد در آستانه عید نوروز رو به تعطیلی می‌روند.

آب نبات

فدایی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با اشاره به اینکه آب نبات یکی از مهمترین سوغات شهر بجنورد است، افزود: متاسفانه آب نبات ریزی‌های این شهر با مشکل تامین ماده اولیه تولیدی این ماده خوراکی مواجه شده‌اند.

وی با بیان اینکه شکر یکی از اقلام اساسی برای تولید آب‌نبات است، ادامه داد: در حال حاضر علاوه بر اینکه شکر به سختی به دست آب‌نبات ریز می‌رسد، قیمت آن نیز افزایش یافته و این امر برای آب نبات ریزی‌های این شهر مشکل ساز شده است.

فدایی اظهار کرد: در گذشته آب نبات ریزهای شهر بجنورد هر کیلوگرم شکر را با قیمت ۳۲۰۰ تومان خریداری می‌کردند اما هم اکنون مجبور هستند هر کیلوگرم از آن را با قیمت ۶۵۰۰ تومان از واسطه خریداری کنند.

وی با تاکید بر اینکه طی چند روز گذشته اعلام شد که هیچ گونه کمبودی در رابطه با شکر در کشور وجود ندارد، عنوان کرد: آبنبات ریزی ها با مشکل تامین شکر مواجه هستند که علت اصلی بروز این مشکل واسطه ها هستند و باید دست آن ها قطع شود.

رئیس اتحادیه آب نبات ریزان بجنورد توضیح داد: در حال حاضر آب نبات ریزی ها با یکی دو تن شکری که موجود دارند، تولید را انجام می دهند و این محصول را با قیمت قبل به فروش می رسانند.

وی تصریح کرد: برخی از آب‌نبات فروشی‌ها نیز شکر را با قیمت ۶۵۰۰ تومان خریداری کرده‌اند اما از آنجایی‌که نرخ نامه جدید ارائه نشده است، بر سر دو راهی قرار  گرفته‌اند که با نرخ گذشته آب‌نبات را بفروشند و یا با نرخ جدید عرضه کنند؛ فروش آب‌نبات با قیمت قدیم که شکر آن با کیلویی ۶۵۰۰ تومان خریداری شده، به هیچ عنوان صرفه اقتصادی ندارد.

فدایی با تاکید بر اینکه آبنبات ریزی های بجنورد چشم انتظار آمدن اسفند ماه و عید نوروز برای فروش بیشتر بوده‌اند، گفت: بروز این مشکل موجب شده تا میزان تولید و فروش این واحدهای تولیدی به شدت کاهش یابد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وضعیت فروش شیر

وقتی وضعیت فروش شیر از دامداران خراسان شمالی دوباره شیر تو شیر می شود

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حسینعلی حصاری با اشاره به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.