صفحه اصلی / سیاسی / سیاست داخلی / یک فعال سیاسی : قائل به مراوده دیپلماتیک هستیم
یک فعال سیاسی : قائل به مراوده دیپلماتیک هستیم

/گام دوم انقلاب؛ عدالت و مبارزه با فساد/

یک فعال سیاسی : قائل به مراوده دیپلماتیک هستیم

یک فعال سیاسی گفت: در تقویت دستگاه دیپلماسی عزت، مصلحت و حکمت سه واژه مهم است که باید بر آن توجه داشت. ما با وجود آنکه قائل به مراوده دیپلماتیک هستیم برشان استقلال طلبی نیز تاکید می‌کنیم.

بیانیه رهبری

غلامرضا اسدالهی در گفت‌وگو با ایسنا، در ارتباط با بیانیه گام دوم، اظهار کرد: در بیانیه‌ای که تحت عنوان گام دوم منتشر شد، موضوعات مهمی وجود دارد، یکی از درخشان‌ترین این موضوعات بحث عزت ملی، روحیه استقلال طلبی نظام اسلامی و ملت ایران بوده است.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی در زمینه هویت‌یابی تمام تلاشش این بود که استقلال سیاسی، علمی و فرهنگی خود را حفظ کند. حضرت امام خمینی (ره) برای تحقق این امر گام‌های خوبی را برداشتند.

این نماینده سابق مجلس گفت: در طول تاریخ چهل ساله انقلاب اسلامی، مقام معظم رهبری نیز با همین مشی توانستند این امر را حفظ کنند؛ ولو اینکه طی همین چهل سال هم دیدگاه‌های مخالفی هم بوده که حتی در قدرت بودند و در شرایط فعلی هم می‌توانیم مثالی از این مورد را داشته باشیم.

وی ادامه داد: عزت ملی ما سرمایه بزرگ کشورمان است. ایران با پیشینه تاریخی که دارد از یک طرف و پیشه مذهبی‌اش از طرف دیگر اقتضا می‌کند که در حوزه دیپلماسی کوتاه نیاید. مصلحت حکم می‌کند که در عرصه بین‌الملل عزت خود را حفظ کنیم؛ عزت، حکمت و مصلحت مثلثی بوده که همواره توسط مقام معظم رهبری بر آن تاکید شده است.

این فعال سیاسی گفت: همواره قرار بر این بوده است ضمن اینکه دستگاه دیپلماسی ما روابط با دنیا را گسترش دهد نمایان دهنده عزت، حکمت و مصلحت نیز باشد.

وی ادامه داد: شعار انقلاب اسلامی آشتی با دنیا است؛ عمده استراتژی ما راهیابی به دل مردم دنیا است تا با رفتار دیپلماتیک عزت و مصلحت کشور را حفظ کنیم. ما با همه کشورهای دنیا آشتی هستیم مگر کشورهایی که رفتار مشروعی ندارند.

اسدالهی گفت: در تقویت دستگاه دیپلماسی عزت، مصلحت و حکمت سه واژه مهم است که باید بر آن توجه داشت. ما با وجود آنکه قائل به مراوده دیپلماتیک هستیم برشان استقلال طلبی نیز تاکید می‌کنیم.

وی در پایان یادآور شد: ایران با سرمایه‌هایی که دارد بویژه توانمندی جوانان مسیر توسعه خود را طی می‌کنیم. در بیانیه حضرت آقا یکی از مخاطبین اصلی این بیانه جوانان عصر حاضر بوده که نشان می‌دهند با تیکه بر این سرمایه می‌توانیم قدم‌های مهمی برداریم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

حداقل اجاره‌بها در تهران، ۵ تا ۶ میلیون تومان

بررسی‌ها و تحقیقات میدانی از تازه‌ترین وضعیت اجاره‌بها در شهر تهران نشان می‌دهد هم‌اکنون کف …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.