صفحه اصلی / استان ها / هرمزگان / مدیرعامل سازمان بیمه سلامت: تلاش ما ارائه خدمات پیشگیری و پزشکی براساس نیاز واقعی افراد است

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت: تلاش ما ارائه خدمات پیشگیری و پزشکی براساس نیاز واقعی افراد است

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران عصر امروز در استان بوشهر گفت: اولویت اول دولت و مجلس شورای اسلامی حوزه سلامت است و تلاش ما حرکت به سمت ارائه خدمات پیشگیری و پزشکی بر اساس نیاز واقعی افراد است.

مهندس طاهر موهبتی

به گزارش کسب و کار نیوز در بوشهر، طاهر موهبتی در نشست با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه در سال ۹۶ مراجعه بیمه‌شدگان سراسر کشور ۱۹۰ میلیون بار بوده است، عنوان کرد: براساس فرآیندهای ایجاد شده تعداد هزار و ۳۰۰ دفتر پیشخوان دولت که با سازمان بیمه سلامت همکاری دارند موظف شده‌اند برای افراد واجد شرایط دریافت دفترچه، همپوشانی بیمه‌ای را انجام دهند و حداقل از حوزه‌ی بیمه سلامت همپوشانی جدیدی انجام نمی‌شود.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران اظهار داشت: ایده‌آل ما ایجاد پایگاه جمعیت بیمه‌شدگان درمان کشور مربوط به سازمان بیمه سلامت است که دستگاه‌های بیمه‌ای موظف به ثبت اطلاعات خود در این پایگاه هستند.

موهبتی تصریح کرد: در حوزه IT سه پروژه بزرگ تعریف شده است؛ اعتبارسنجی، تبادل اسناد به صورت الکترونیکی که پس از ۶ ماه اجرای پایلوت در اصفهان نهایی شده است، و نسخه‌نویسی الکترونیک که خوشبختانه امروز در گناوه آغاز شد.

وی اضافه کرد: پروژه نسخه‌نویسی الکترونیک نیز به مدت ۶ ماه در کرمان به شکل پایلوت اجرا شده و در هر استان یک شهرستان عهده‌دار اجرای آن می‌شود.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به حذف دفترچه‌های بیمه اذعان داشت: در بیمارستان‌های استان بوشهر آمار حذف دفترچه ۱۰۰ درصد است.

طاهر موهبتی با تاکید بر اینکه بلوغ فرآیندهای الکترونیکی در دوره انجام صورت می‌گیرد، گفت: رسانه‌ها می‌توانند در امر اطلاع‌رسانی و ترویج این فرهنگ کمک زیادی نمایند، لذا در حوزه سلامت نیاز به همکاری بیشتر رسانه‌ها احساس می‌شود.

وی از شکل‌گیری پایگاه جمعیت بیمه‌شدگان درمان کشور طی شش ماه آینده خبر داد و گفت: در حال حاضر مهم‌ترین چالش بیمه سلامت تأمین منابع مالی، و در حوزه استقرار سازمان الکترونیک نیز تغییر رفتار و عادت مردم که کار دشواری است و مستلزم گذشت زمان می‌باشد.

رئیس هیأت مدیره سازمان بیمه سلامت کشور با اشاره به سیاست‌ها و رویکردهای این سازمان گفت: در حوزه‌ی فرآیندهای الکترونیکی ۳۰ درصد مربوط به زیرساخت‌ها و ۷۰ درصد نیز بسته به مقاومت‌های اجتماعی می‌باشد.

موهبتی با بیان اینکه مهم‌تر از میزان بودجه، تحقق و مکانیزم تخصیص آن است، خاطرنشان کرد: در سال جاری تنها ۸ ماه تخصیص انجام شده است.

وی اضافه کرد: منابع مالی سازمان بیمه‌ی سلامت از محل مالیات، صادرات، نظام بودجه‌ای و منابع نفتی تأمین می‌شود.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

ملخ صحرایی

هرمزگان در پیشانی مبارزه با ملخ صحرایی

به گزارش ملخ صحراییبه مقل از ایسنا,علی باقرزاده همایی با بیان اینکه این استان در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.