صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / برلین و سئول: مذاکرات آمریکا با کره شمالی باید ادامه یابند
برلین و سئول: مذاکرات آمریکا با کره شمالی باید ادامه یابند

علی رغم عدم دستیابی به توافق در نشست هانوی

برلین و سئول: مذاکرات آمریکا با کره شمالی باید ادامه یابند

علی‌رغم اینکه هیچ توافقی از نشست میان رهبران آمریکا و کره شمالی در هانوی حاصل نشد اما برلین و سئول به طور جداگانه ادامه مذاکرات خلع تسلیحات اتمی با کره شمالی و نیز مذاکرات فعال میان واشنگتن و پیونگ‌یانگ را مورد تاکید قرار دادند.

ترامپ و اون

به گزارش کسب و کار نیوز، هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان امروز (پنج‌شنبه) اعلام کرد: علی رغم این حقیقت که هیچ توافقی از نشست میان رهبران آمریکا و کره شمالی در هانوی حاصل نشد مذاکرات خلع تسلیحات اتمی با کره شمالی باید ادامه یابند.

هایکو ماس گفت: چنین مذاکراتی باید ادامه یابند چراکه در نهایت ما درباره این حقیقت که تسلیحات اتمی در کره شمالی باید مصادره شوند، صحبت می‌کنیم. ما نباید دست از چنین تلاش‌هایی برداریم.

وزیر خارجه آلمان نسبت به اینکه نشست دوم رهبران آمریکا و کره شمالی برخلاف نشست اولشان که سال گذشته در سنگاپور برگزارشد، بدون توافق پایان یافت ابراز تاسف کرد.

اوایل امروز دومین نشست عالی رتبه میان آمریکا و کره شمالی در هانوی پایان یافت.

ترامپ پس از پایان این نشست اعلام کرد که معتقد است الان زمان مناسبی برای امضای یک توافق در نشست هانوی با کیم جونگ اون نبوده اما با این حال این مذاکرات را مؤثر و سازنده توصیف کرد.

در همین حال، دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی در بیانیه‌ای گفت: علی‌رغم این حقیقت که طرفین مذاکره در دستیابی به توافقی در پایان نشست هانوی ناکام بودند اما سئول انتظار دارد که مذاکرات فعال میان آمریکا و کره شمالی ادامه یابد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.