صفحه اصلی / استان ها / قم / امکانات شهرک صنعتی شکوهیه قم بلااستفاده مانده است

استاندار قم:

امکانات شهرک صنعتی شکوهیه قم بلااستفاده مانده است

استاندار قم گفت: امکاناتی در شهرک صنعتی شکوهیه وجود دارد که بلااستفاده است و برخی واحدهای تولیدی نیمه تعطیل هستند که باید مشخص شود چگونه می توان آنها را فعال کرد.

زمین صنعتی

به گزارش کسب و کار نیوز، بهرام سرمست صبح امروز در جلسه با علی وحدت مدیرعامل صندوق نوآوری و شکوفایی که در دفتر استانداری برگزار شد، عنوان کرد: درصدد فراهم کردن زیرساخت های لازم برای حمایت از شرکت های دانش بنیان هستیم، پارک علم و فناوری که در آن شرکت های دانش بنیان مستقر است دارای ظرفیت های بسیار خوبی است و باید ظرفیت این شرکت ها شناسایی شود.

استاندار قم بیان کرد: سیاست گذاری های کشور براساس عبور از اقتصاد معیشتی به سوی اقتصاد دانش بنیان است و در این زمینه صندوق نوآوری و شکوفایی می تواند کمک کند و افرادی که ثبت اختراعات و نوآوری فعال انجام می دهند را مورد حمایت قرار دهد.

سرمست تصریح کرد: استان قم جوانان فعال و نخبه خوبی دارد و باید از ظرفیت آن ها در زمینه های مختلف بهره گرفت و صندوق نوآوری به توسعه بازارهای فروش شرکت های دانش بنیان کمک کند.

وی ادامه داد: در مجموعه استانداری و دستگاه‌های دولتی استان بر ارتباط با دانشگاه ها تاکید شده است و در جلسات مختلفی که با روسای دانشگاه ها و پارک علم و فناوری برگزار شد بر این موضوع تاکید شد که باید خلاء ارتباطی بین دانشگاه ها و مدیریت اجرایی حل شود.

استاندار قم بیان کرد: دانشگاه های استان دارای ظریت های مناسبی است و ۳۰ دانشگاه و مرکز آموزش عالی در استان قم وجود دارد و در زمینه علوم انسانی و دینی ظرفیت های بسیار خوبی در قم وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

سرمست عنوان کرد: با توجه به ارتباطی که بین دانشگاه و استانداری برقرار است باید از ظرفیت های دانش بنیان بهره گرفت و معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور باید در راستای حمایت از این شرکت ها و جذب سرمایه گذار در استان برنامه ریزی کند.

استاندار قم گفت: در برنامه ریزی ها باید به این موضوع توجه شود که سازمان هایی که درگیر نوآوری هستند نظیر صندوق و بنیاد ملی نخبگان و پارک علم و فناوری مورد حمایت قرار گیرند.

سرمست افزود: شهرک های صنعتی که شرکت های دانش بنیان دارند باید نشست هایی برگزار کرده و به ظرفیت جوانانی که دانش لازم را در اختیار دارند ولی در امکانات سخت افزاری با مشکل مواجه هستند، توجه کند و امکانات در اختیار این شرکت ها قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: باور دارم که باید برای رفع مشکلات کشور به ظرفیت جوانان و نخبگان توجه ویژه ای شود و چاره ای جز باور نسل جدید نداریم، باید نخبگان را پای کار آورد و به خوبی از آنها بهره مند شویم؛ نخبگانی که از کشور مهاجرت کردند، ظرفیت عظیمی برای کشور بودند که این سرمایه از دست رفته است و باید از دیگر نخبگان کشور مراقبت کرد و از ظرفیت آنان استفاده کرد.

استاندار قم عنوان کرد: بالاترین سرمایه کشورمان نفت است این سرمایه همیشگی نیست و امکان دارد در آینده تمام شود ولی در اقتصاد دانش بنیان این گونه نیست و این دانش همیشگی و پایدار است و باید سرمایه های انسانی و فکری در کشور به کار گرفته شود؛ استانداری قم آمادگی این را دارد که با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی چند شرکت دانش بنیان را مورد حمایت قرار دهیم.
 

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کارگران ساختمانی

کارگران ساختمانی در قم منتظر وام ۲ میلیون تومانی هستند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,اکبر شوکت با اشاره به بیکاری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.