صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / کمک دستگاه‌های مختلف به اقشار آسیب‌پذیر در سامانه وزارت رفاه ثبت می‌شود

/بررسی جزئیات بودجه ۹۸/

کمک دستگاه‌های مختلف به اقشار آسیب‌پذیر در سامانه وزارت رفاه ثبت می‌شود

نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای مقرر کردند حمایت‌ها و کمک‌های دستگاه‌های مختلف به اقشار آسیب‌پذیر به تفکیک کدملی فرد دریافت‌کننده حمایت در سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت کنند.

صحن مجلس

به گزارش کسب و کار نیوز، نمایندگان مجلس در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) مجلس و در جریان بررسی جزئیات لایحه بودجه سال ۹۸، بندالحاقی یک تبصره ۱۸ را به تصویب رساندند که براساس آن کلیه دستگاه‌های موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه از جمله نهادهای عمومی غیردولتی، بنیادها و آستان‌های مقدس که به هرشکل از اقشار آسیب‌پذیر حمایت می‌کنند، مکلفند تمامی حمایتها و کمک‌های خود را به تفکیک کدملی فرد دریافت‌کننده حمایت در سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت نمایند. به منظور ساماندهی و کارآمدسازی سیاست‌های حمایتی، اطلاعات سامانه در اختیار تمامی دستگاه‌های فوق قرار می‌گیرد.

به موجب این مصوبه، پس از ثبت اطلاعات، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است امکان استعلام استحقاق‌سنجی افراد دریافت‌کننده حمایت را در اختیار نهادهای حمایت‌کننده قرار دهد. هرگونه ارائه خدمت به افراد، توسط دستگاه‌های موضوع این بند که در این سامانه ثبت نشود، در حکم تصرف در اموال عمومی خواهد بود.

طبق بندالحاقی ۲ تبصره ۱۸ بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به فهرست بانک‌های عامل قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی اضافه می‌شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.