صفحه اصلی / ورزشی / جهان ورزش / ال کلاسیکویی که به “فینال بطری‌ها” مشهور شد

داستان‌های تاریخ فوتبال

ال کلاسیکویی که به “فینال بطری‌ها” مشهور شد

در دیدار نهایی کوپا دل ری که بین دو تیم بارسلونا و رئال مادرید برگزار شد هواداران معترض مادریدی زمین را پر از بطری کردند.

فینال بطری ها

به گزارش کسب و کار نیوز، فدراسیون فوتبال اسپانیا از طریق یک بیانیه در بیست و نهم آگوست ۱۹۶۸ به باشگاه‌ها اعلام کرد که اجازه ندارند بطری نوشیدنی در ورزشگاه‌ها بفروشند. آنها باید از این پس نوشیدنی‌های‌شان را در لیوان پلاستیکی می‌فروختند. این تصمیمات به خاطر اتفاقی که در فینال کوپا دل ری آن سال رخ داد گرفته شد. در دیدار بارسلونا و رئال مادرید که به “فینال بطری‌ها” معروف شد ریگو (داور بازی) با تصمیماتش مادریدی‌ها را خشمگین کرد.

ریگو به طرفداری بارسا مشهور بود. هشت تیم نسبت به قضاوتش در دیدار برابر بارسلونا اعتراض داشتند. با این حال بارسا در آن فصل توانست ریگو را از ۳۰ بازی در ۱۳ دیدار خود به عنوان داور قرار دهد اما هنوز فاتح لالیگا نشده بود و با سه امتیاز اختلاف نسبت به رئال مادرید، دوم بود. در آن سال‌ها کوپا دل ری در آخرین هفته‌های لالیگا برگزار می‌شد. بارسا در مرحله یک چهارم نهایی با قضاوت ریگو در دیدار رفت و برگشت به مصاف اتلتیک بیلبائو رفت. آبی اناری‌ها در حالی به دور بعد صعود کردند که داوری به نفعشان تمام شد. در نیمه نهایی دوباره هر دو بازی رفت و برگشت مقابل اتلتیکو مادرید با قضاوت این داور انجام شد. بارسا به فینال صعود کرد و با وجود اینکه اتلتیکو از قضاوت ناراضی بود، دوباره ریگو فینال را سوت زد. این بار برابر مادرید و در سانتیاگو برنابئو.

جمعیت زیادی در ورزشگاه حضور داشتند و هواداران اتلتیکو و رئال مادرید در برنابئو دیده می‌شدند. با این حال بیشتر هواداران سفیدپوش بودند. در یک جو خاص بازی با گل زود هنگام بارسلونا آغاز شد. آبی اناری‌ها در دقیقه شش با گل فرناندو سونسونگی یک بر صفر پیش افتادند. آنها پس از گل کاملاً بسته بازی کردند و در مقابل، مادرید حمله می‌کرد. هواداران با گذشت زمان صبر خود را از دست دادند و دائم خواستار پنالتی می‌شدند. نیمه دوم پیش رفت و بالاخره یک خطای پنالتی اتفاق افتاد. سرنا در محوطه جریمه توسط الادیو نقش بر زمین شد. تصاویر منتشر شده در روز بعد نشان می‌داد که ریگو نزدیک به صحنه بود اما آن را پنالتی اعلام نکرد. صدای هواداران بالا رفت و برخی از آنها بطری به زمین پرتاب کردند. اغلب آنها روی دروازه سادورنی فرود آمد. کمی بعد آمانسیو در نزدیکی خط کنار دروازه توسط الادیو سرنگون شد. این خطا بیرون از محوطه بود. با این حال بازیکن مادرید درد زیادی داشت و این موضوع موجب شد صدها بطری به آن منطقه پرتاب شود. بازی ادامه پیدا کرد و بارسلونا با تک گل سونسونگی فاتح کوپا شد. زمانی که سالدوا (کاپیتان بارسا) جام قهرمانی را بالای سر می‌برد بطری‌های بیشتری به زمین پرتاب شد.

آن دیدار پایان حضور بطری‌های شیشه‌ای در ورزشگاه‌های اسپانیا بود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رونالد کومان

مسی با باشگاه مشکل داشت نه من

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ورزش سه, رونالد کومان سرمربی جدید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.