صفحه اصلی / سیاسی / دولت / نخست وزیر ارمنستان :آمادگی ادامه همکاری با ایران را داریم
نخست وزیر ارمنستان :آمادگی ادامه همکاری با ایران را داریم

نخست وزیر ارمنستان :آمادگی ادامه همکاری با ایران را داریم

نخست وزیر ارمنستان با تاکید بر این که ارتباط با ایران برای ارمنستان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، اظهار کرد: ‌دولت ارمنستان این آمادگی را دارد تا در فضای دوستانه به همکاری خود با ایران ادامه دهد.

مراسم استقبال رسمی روحانی از نخست وزیر ارمنستان

به گزارش کسب و کار نیوز، نیکول پاچینیان نخست وزیر ارمنستان که صبح امروز (چهارشنبه)در راس هیاتی عالی رتبه به تهران سفر کرده است، بعد از دیدار با رئیس جمهوری ایران و امضای دو سند تفاهم همکاری میان تهران و ایروان در نشستی خبری با تقدیر از رئیس جمهوری اسلامی ایران برای دعوت و استقبال از او اظهار کرد: در نخستین دقایق حضور در تهران احساس کردیم که در کشوری دوست حضور داریم.در همین زمینه امیدواریم همکاران ما نیز در ایران این احساس را داشته باشند که فردی از کشور دوست در تهران حضور دارد.

وی با بیان این که در هیات همراه علاوه بر  وزرای کابینه دولت ارمنستان، از تمام گروه‌های سیاسی حاضر در پارلمان این کشور نیز نمایندگانی حضور دارند خاطر نشان کرد: حضور چنین افرادی در هیات همراه من بیانگر اهمیت ویژه ارتباط با ایران برای ارمنستان است.همچنین حضور جامعه بزرگ ارامنه در ایران یکی از مواردی است که ما را برای سفر به این کشور ترغیب کرد. در این زمینه نیز از برخورد و رویکرد صمیمانه و گرم مقامات جمهوری اسلامی ایران نسبت به جامعه ارامنه سپاسگزاری می‌کنم.

نخست وزیر ارمنستان خاطر نشان کرد: ‌به عنوان رئیس کشورهای اتحادیه ارواسیا می‌گویم که توافق نامه ایران و اتحادیه اوراسیا در حال بررسی و تصویب در پارلمان کشورهای عضو است و امیدوارم روند تصویب و اجرای این توافق نامه به سرعت طی شود.با اجرای این توافق‌نامه امکانات و چشم انداز خوبی برای همکاری‌های تجاری و اقتصادی وبالا بردن حجم تبادلات کالا میان ایران و کشورهای اتحادیه اوراسیا و نیز فضای خوبی برای فعالیت کارآفرینان فراهم می‌شود.

پاشینیان با تاکید بر این که همکاری درزمینه انرژی با ایران برای کشور ارمنستان بسیار مهم است گفت: آقای روحانی اعلام کردند که ایران آمادگی بالا بردن حجم صادراتی گاز به ارمنستان را دارد.در این زمینه باید در بررسی‌ها و مذاکرات آتی درباره‌ی قیمت گاز به توافق برسیم و این موضوع امری حیاتی در همکاری‌های دو جانبه تهران و ایروان است. امیدوارم نمایندگان ما مذاکرات سودمندی در این زمینه داشته باشند.

وی همچنین با اشاره به جزئیات مباحث مطرح شده در جلسات عمومی و خصوصی خود با رئیس جمهوری ایران اظهار کرد: در جلسه امروز مطرح شد که ما باید مصمم باشیم واراده داشته باشیم تا همکاری‌های دو جانبه خود را توسعه و گسترش دهیم. به نحوی که این اقدام در تحولات منطقه‌ای تاثیر گذار باشد.ارمنستان آمادگی دارد تا در مسیر ترانزیت گاز ایران به گرجستان ایفای نقش کند.

نخست وزیر ارمنستان در پایان تاکید کرد: بر اساس مباحثی که در جلسات امروز مطرح شد اعلام می‌کنم و اطمینان دارم که مذاکرات ما با ایران روند مثبتی را طی خواهد کرد و ما به نتایج مثبتی دست خواهیم یافت.همچنین اعلام می‌کنم که دولت ارمنستان این آمادگی را دارد تا در فضای دوستانه به همکاری خود با ایران ادامه دهد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

دولت مسئله اشتغال را با جدیت دنبال می‌کند/آمار بیکاری کاهشی است

به گزارش کسب و کار نیوز، «آیت الله سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور در جشن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.