صفحه اصلی / اجتماعی / جامعه و شهری / افتتاح ۴ پروژه عمرانی با حضور شهردار تهران

افتتاح ۴ پروژه عمرانی با حضور شهردار تهران

تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید حکیم با بلوار المپیک به همراه 3 پروژه عمرانی دیگر روز شنبه مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت.

به گزارش کسب و کار نیوز، ایرج معزی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در توضیح پروژه هایی که هفته آینده افتتاح می شوند، گفت: تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید حکیم با بلوار المپیک، یک تقاطع ۳ سطحی است؛ در این طرح، بزرگراه شهید حکیم در محل تقاطع با بلوار المپیک در تراز موجود ادامه یافته، حرکت شمالی- جنوبی بلوار یادشده به تراز منهای یک منتقل شده و در نهایت گردش ترافیکی شمال به شرق از طریق یک پل جهتی تامین شده است. برقراری ارتباط آزادراه تهران- کرج و بلوار شرقی مجموعه ورزشی آزادی به میدان دهکده المپیک و همچنین اتصال بلوار المپیک به بلوارهای شرقی و غربی مجموعه ورزشی آزادی، از جمله مهمترین تاثیرات ترافیکی پروژه مذکور به شمار می آید.

معزی در مورد پروژه مقاوم سازی و بهسازی لرزه ای تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید چمران با مسیر ورودی نمایشگاه بین المللی شهر تهران نیز گفت: این پل با قدمتی حدود ۴۵ سال، شامل دو دستگاه پل بتنی با عرشه پیش تنیده است. استهلاک و از بین رفتن تمام نئوپرنها و الاستومرهای پل، عدم جوابگویی سازه مقابل نیرو های طولی و عرضی ناشی از زلزله، وجود ترک های متعدد در ستون ها، آسیب دیدگی شدید قرنیز ها و همچنین از بین رفتن پیاده روها، ایزولاسیون و روکش آسفالت پل، از جمله مهمترین نواقص و مشکلاتی بود که سبب تعریف، طراحی و اجرای پروژه مقاوم سازی و بهسازی لرزه ای پل چمران- نمایشگاه شد.

وی افزود: از سوی دیگر در مورد پل تقاطع بزرگراه های امام علی(ع) و شهید بابایی، فرسودگی نئوپرن ها و الاستومرها، ضعف کلیدهای برشی برابر زلزله، وجود ترک های متعدد در سرستون ها و از بین رفتن درزهای انبساط، کارشناسان شرکت یادمان سازه را بر آن داشت تا این پل بتنی را از طریق  اعمال راهکارهای مقاوم سازی و بهسازی لرزه ای، به شرایط مناسب سرویس دهی بازگردانند. این پل سواره رو با قدمتی حدود ۲۰ سال، از جمله پل های پرتردد شبکه معابر بزرگراهی در محدوده منطقه یک تهران است. 

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در ادامه به فاز دوم پروژه احداث شبکه جمع آوری و هدایت آبهای سطحی محدوده خیابان خاوران اشاره کرد و گفت: این پروژه شامل ۱۴۰۰ متر لوله گذاری در طول خیابان خاوران (در بخش حدفاصل خیابان مخبر تا خیابان ناصری) به انضمام بخشی از طول خیابان ناصری است. بهره برداری از این بخش شبکه جمع آوری و هدایت آب های سطحی، ضمن کمک به کاهش مشکل آبگرفتگی در مناطق ۱۴ و ۱۵، امکان بهسازی انهار موجود در محدوده خیابان خاوران را فراهم ساخته و در نگاهی وسیعتر سبب اصلاح شبکه جمع آوری و مدیریت آبهای سطحی شرق و جنوب شرق پایتخت خواهد شد.

براساس گزارش پایگاه خبری معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، چهار پروژه تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید حکیم با بلوار المپیک، مقاوم سازی و بهسازی لرزه ای پل تقاطع بزرگراه شهید چمران با مسیر ورودی نمایشگاه بین المللی شهر تهران، مقاوم سازی و بهسازی لرزه ای پل تقاطع بزرگراه های امام علی(ع) و شهید بابایی و فاز دوم پروژه احداث شبکه جمع آوری و هدایت آبهای سطحی محدوده خیابان خاوران، عناوین طرح هایی است که صبح روز شنبه یازدهم اسفندماه سال جاری، طی مراسمی با حضور دکتر پیروز حناچی شهردار تهران رسما به بهره برداری می رسند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

پیش‌بینی ۲۶ همت درآمد از محل جرایم در بودجه سال ۱۴۰۳ + جدول

به گزارش کسب و کار نیوز ، بر اساس جداول بخش دوم لایحه بودجه سال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.