صفحه اصلی / استان ها / البرز / اقامتگاه تابستان فتحعلی شاه نوروز باز می‌شود

اقامتگاه تابستان فتحعلی شاه نوروز باز می‌شود

معاون گردشگری میراث فرهنگی البرز گفت: خوشبختانه عملیات مرمت کاخ سلیمانیه که از سال‌ها قبل در حال انجام بوده، به پایان رسیده و نوروز 98 درهای این مجموعه تاریخی به روی گردشگران باز می‌شود.

کاخ سلیمانیه

احمد ترکاشوند در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: معاونت گردشگری میراث فرهنگی برای ایام نوروز برنامه‌های ویژه‌ای دارد که برگزاری تورهای رایگان البرزگردی یکی از آنهاست.

وی ادامه داد: در این ایام امکان بازدید گردشگران از برخی از اماکن و بناهای تاریخی استان فراهم می‌شود که کاخ موزه سلیمانیه یکی از این اماکن تاریخی است.

این مسئول بیان کرد: برگزاری جشنواره‌های نوروزی از جمله  معرفی هفت سین، آداب و رسوم عید که باعث می‌شود مردم با این آیین قدیمی بیشتر آشنا شوند، از دیگر برنامه‌های این ایام است.

معاون گردشگری میراث فرهنگی البرز گفت: برای معرفی بیشتر استان به مسافران نوروزی امسال نیز طبق روال سال‌های گذشته کتابچه و نقشه گردشگری استان در مسیرهای پرتردد توزیع می‌شود.

 به گزارش کسب و کار نیوز، کاخ سلیمانیه، در دوره فتحعلی‌شاه قاجار و به دستور وی برای اقامت تابستانی در باغی بزرگ که اکنون محل دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران است ساخته شد؛ هم اکنون نقاشی‌های ارزشمندی از آقامحمدخان قاجار و فتحعلی‌شاه بر دیوار این کاخ به جا مانده است.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

ساعت کاری بازار

ساعت کاری بازار روزهای کرج اعلام شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, مهراب سعادت اظهار کرد: طی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.