صفحه اصلی / ورزشی / توپ و تور / دامغانی: معروف و موسوی تا کی برای تیم ملی بازی می کنند؟

دامغانی: معروف و موسوی تا کی برای تیم ملی بازی می کنند؟

سرمربی فولاد سیرجان می‌گوید: معروف و موسوی تا چه زمانی برای تیم ملی می‌خواهند بازی کنند؟ ۱۲ تیمی بودن لیگ برتر، عرصه را برای اثبات بازیکنان جوان به والیبال ایران فراهم می‌کند.

محمدرضا دامغانی

محمدرضا دامغانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایسنا، در خصوص شکست تیمش مقابل پیام مشهد در دومین دیدار از مرحله یک چهارم نهایی لیگ برتر والیبال اظهار کرد: در غیاب مهدوی، بازیکنانم عملکرد فوق‌العاده‌ای داشتند و از آن‌ها راضی هستم، اما بدون حضور مهدوی از لحاظ روحی وقتی دچار چالش شده بودیم. اگر اشتباهات فردی نبود، بازی به ست پنجم کشیده می‌شد و شانس بازگشت داشتیم.

وی افزود: پیام تیم خوبی است و وجود محمد موسوی برای این تیم موهبت است، باید قدر آن را به خوبی بدانند. این بازیکن در هر تیمی باشد، تأثیرگذار است. این پیروزی مبارک تیم خوب پیام و مسئولین مشهد باشد، چرا که مستحق پیروزی در این دیدار بودند.

سرمربی فولاد سیرجان در خصوص این‌که مصدومیت مهدوی تا چه اندازه روی شکست این تیم مؤثر بوده، گفت: اگر موسوی را از تیم پیام مشهد کنار بگذارید، قول می‌دهم که این تیم بدون موسوی در پنج تیم بالایی لیگ برتر قرار نمی‌گیرد. کنار موسوی، سایر بازیکنان نیز انگیزه می‌گیرند و بازی خوبی به نمایش می‌گذارند. در تمام تیم‌ها از جمله فولاد به همین شکل است. مهدوی ستون فولاد بود، چرا که نبودش باعث شد تیم از لحاظ روحی و فنی ضربه بخورد. شهرام محمودی در تیم خاتم اردکان نیز همین نقش را دارد، سه هفته است که خوب بازی نکرده و در حال حاضر شاهد حذف خاتم به دست کاله هستیم.

دامغانی ادامه داد: پزشکی و فیاضی نیز اگر در شهرداری ورامین نباشند، شاید این تیم شرایط خوبی را سپری نمی‌کرد. هر تیم یک یا دو بازیکن کلیدی دارد و با بدشانسی مهدوی را از دست دادیم. امیدوارم مهدوی نیز سلامتی‌اش را به زودی به دست آورد. با این وجود از بازیکنانم به خصوص از احد حسن‌زاده، پاسور تیم، رضایت کامل داشتم. حسن‌زاده سابقه بازی در سوپر لیگ را نداشت و امروز برای اولین بار در چنین سطحی به میدان رفت که عملکرد بسیار خوبی داشت.

وی در خصوص این‌که با وجود روند صعودی تیمش در نیم فصل دوم، چرا نتوانسته از پس پیام مشهد در لیگ برتر و پلی‌آف بر بیاید، عنوان کرد: پیام به جز محمد موسوی و مصطفی‌وند دارای بازیکنان خوبی است که اسم و رسم دار نیستند. وجود این دو بازیکن کنار سایر بازیکنان بومی پیام بسیار تأثیرگذار است. عملکردی که مهدی کریمی و شهروز همایون‌فر در فصل جاری داشته‌اند با سایر فصل‌هایشان قابل مقایسه نیست. بهزاد حیدرشاهی نیز در حال حاضر در بهترین دوران ورزشی‌اش قرار دارد. همه این عوامل به دلیل حضور موسوی در این تیم بوده است. نمی‌خواهم از ارزش سایر بازیکنان پیام بکاهم، اما موسوی برای این تیم یک نعمت و گره‌گشا است که با توجه به تجربه‌اش در پوئن‌های ۲۰ به بعد، تأثیرگذار است.

سرمربی فولاد سیرجان در خصوص ۱۲ تیمی بودن لیگ برتر والیبال، خاطرنشان کرد: در این خصوص دو دیدگاه وجود دارد. هر چه تیم‌های حاضر در لیگ برتر بیشتر باشند، تیم‌های بیشتری می‌توانند در لیگ بازی کنند. در همین تیم بازیکنانی نظیر سعید رنجبر را به والیبال ایران معرفی کردیم که اگر شرایطی ایجاد نمی‌کردیم، نمی‌توانست خودش را نشان دهد، در حالی که در حال حاضر رنجبر یکی از گزینه‌های تیم ملی والیبال است.

دامغانی یادآور شد: ترافیک بازیکنان تیم ملی والیبال در یک تیم وجود ندارد. در سال‌های گذ شته تیم‌هایی همچون سایپا، پیکان و بانک سرمایه تیم‌هایی بودند که تعدادی بازیکنان تیم ملی در ترکیب‌شان داشتند و در طول فصل، فقط تعداد محدودی بازی زیبا در لیگ برگزار می‌شد، اما از روز نخست، چه کسی حضور تیم‌های پیام و کاله را در جمع چهار تیم پیش‌بینی می‌کرد؟ البته نبود بازیکنان لژیونر نیز بی تأثیر نبوده است، اما تا چه زمانی سعید معروف و محمد موسوی، پاسور و مدافعان اصلی تیم ملی باشند؟ باید جوانان خودشان را به والیبال ایران نشان دهند که بهترین عرصه برای آنان لیگ برتر است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

تیم بسکتبال باویلچر مردان

حضور تیم بسکتبال باویلچر مردان در قهرمانی آسیا تایلند با ویلچرهای شکسته!

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, مهرداد آگین افزود: برای شرکت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.