صفحه اصلی / ورزشی / ورزش بانوان / تبدیل شدن قرارداد ۱۷ میلیونی به ۱۰۰ هزار تومانی در لیگ والیبال بانوان!
تبدیل شدن قرارداد ۱۷ میلیونی به ۱۰۰ هزار تومانی در لیگ والیبال بانوان!

قراردادهای سفید امضاء دختران والیبالیست مشکل ساز شد

تبدیل شدن قرارداد ۱۷ میلیونی به ۱۰۰ هزار تومانی در لیگ والیبال بانوان!

دستمزد قراردادهای بازیکنان تیم والیبال بانوان توپکا در پایان لیگ برتر پرداخت نشده و آنها پیگیر مطالبات خود هستند اما ثبت قراردادهایی با مبالغ پایین در فدراسیون باعث شده روند این پیگیری با مشکلاتی روبه رو شود.

دیدار تیم‌های والیبال بانوان نامی نو و توپکا

به گزارش کسب و کار نیوز گفت: “مبلغ‌هایی که نوشتند فقط به خاطر پر شدن قرارداد است. این مشکلی از نظر قانونی ندارد. قراردادی که در فدراسیون ثبت شده امضا و اثر انگشت بازیکن، مهر و امضای باشگاه و هیئت والیبال مازندران را دارد. خود بازیکنان این قرارداد را خواندند و امضا کردند. قرارداد داخلی برای فدراسیون رسمیتی ندارد. ما چیزی را می‌توانیم پیگیری کنیم که به ثبت فدراسیون رسیده است. تا الان هم هیچ اعتراضی از طرف بازیکنان تیم توپکا به فدراسیون نشده است. “

در قراردادها دست برده شده است؟

به نظر می‌رسد در این زمینه اشتباه اول را بازیکنان تیم توپکا انجام دادند که به طرف مقابل اعتماد کرده و قراردادهای خود را سفید امضا کردند. اما طبق شواهد موجود نشان می‌دهد که تیم توپکا نیز اصول حرفه‌ای را رعایت نکرده است و مبالغی را که با بازیکنان توافق کرده بود را در قرارداد ننوشته است. البته صدیقه ذوالفقاری معتقد است مبلغ ۱۷ میلیون تومان در قراردادش ثبت کرده اما به ۱۰۰ هزار تومان تغییر داده شده. او در گفتگو با ایسنا مدعی شد: ” قراردادهای داخلی‌مان را بسته بودیم. می‌خواستیم برای بازی با ذوب آهن به اصفهان برویم به همین دلیل قراردادهای فدراسیونی را به ترمینال آوردند. فقط موقع رفتن امضا کردیم. من یادم است بازیکنان امضا کردند. من گفتم قراردادم متمم ندارد و مبلغ می‌نویسم. به همین دلیل مبلغ ۱۷ میلیون را در قراردادم نوشتم. اما الان ۱۰۰ هزار تومان شده است.

او در ادامه بیان کرد: کپی یا رونوشتی از قرارداد فدراسیونی ندارم چون در لحظه قرارداد را از ما می‌گیرند. در بخش بانوان انگار بازیکنان بی زبان هستند و حرف نمی‌زنند. فقط برخی از آنها با اما و اگر قرارداد می‌بندند. یادم است مبلغ ۱۷ میلیون تومان را نوشتم. حتی برگه‌های من را زیر بقیه برگه‌ها پنهان کردند تا کسی نبینند من این مبلغ را نوشتم. ولی الان نمی‌دانم چرا قرارداد من ۱۰۰ هزار تومان شده است. پیگیر شدم می‌گویند امضای خودت پای قرارداد است. واقعاً نمی‌دانم باید چه کار کنم.”

قراردادهای رسمی در هیأت استان امضا نمی‌شود!

امضای قراردادهای رسمی فدراسیون در ترمینال شاید این ابهام را پیش بیاورد با وجود اینکه روند قانونی عقد قرارداد امضای توافقات بین طرفین در دفتر هیأت استانی تیم است، چگونه چنین اتفاقی برای دختران تیم توپکا پیش آمده؟ اما تقوی رئیس هیأت استان والیبال مازندران می‌گوید توافق باشگاه و بازیکنان در هیأت استان ثبت می‌شود نه اینکه بازیکنان برای امضای قرارداد به هیأت مراجعه کنند. او در این مورد به ایسنا گفت: ” در طول چند سالی که من رئیس بودم و قبل از آن قانون این بوده که بازیکنان در دفتر باشگاه به توافق می‌رسند و توافقنامه‌شان را برای ثبت به هیأت استان و فدراسیون می‌آورند. اینگونه نیست که قراردادها در هیأت امضا شود. تیم‌های زیادی در بخش مردان داریم. اگر اینگونه باشد باید هر روز ۱۰۰ نفر آدم را به دفتر هیأت بیاوریم تا قراردادشان را امضا کنند.

او در این مورد افزود: به باشگاهی که به ثبت می‌رسد و مورد تأیید اداره ورزش و اداره کل قرار می‌گیرد، قطعاً به آن اعتماد می‌کنیم که بازیکن در دفتر باشگاه قرارداد امضا کند.

تقوی با بیان اینکه بازیکنان نباید قرارداد سفید امضا می‌کردند بیان کرد: در والیبال امکان ندارد بازیکنی ابتدای فصل قرارداد ببندد و بعد از چند ماه بازی خبری از قراردادش نگیرد. پس بازیکنان توپکا از وضعیت قراردادشان خبر داشتند اما الان که به مشکل برخوردند می‌دانند باید مسیر قانونی طی شود. اگر شکایتی به ما شود بر اساس قراردادی که در فدراسیون به ثبت رسیده پیگیری می‌کنیم. “

چه کسی پای اسپانسرهای نامطمئن را به لیگ باز کرد؟

پس از آن‌که تیم توپکا بابلسر به دلیل مشکلات درون تیمی که گویا بی ربط به فدراسیون هم نبود از حضور در لیگ برتر کنار گذاشته شد و عدم ارائه مدارک مورد نیاز حضور در مسابقات توسط تیم توپکا، به عنوان علت حذف نماینده بابلسر اعلام شد اما در ادامه بنا بر گفته صدیقه کعبی زاده، نایب رئیس سابق بانوان با پیگیری‌های زیاد مسئولان باشگاه و در نتیجه موافقت تیم مشاوره‌ای فدراسیون دوباره به لیگ برگشت.

تلاش برای برگزاری لیگ با ۶ تیم پای اسپانسرهایی را به والیبال بانوان باز کرد که توانایی تیمداری در بخش بانوان را نداشتند. علاوه بر تیم مبنا تجارت کاسپین که در میانه راه با بدعهدی اسپانسر روبه‌رو شد، اکنون کادر فنی و بازیکنان توپکا درگیر و دار دریافت مطالبات خود هستند. اما این سوال مطرح است که با چه توجیهی چنین اسپانسرهایی مجوز حضور در لیگ را کسب کردند؟

رئیس هیأت والیبال مازندران در این باره اظهار کرد: ” علی رغم اینکه در نامه‌ام به فدراسیون خواستار بررسی بیشتر در مورد این تیم و شرکت ندادن آن در قرعه کشی تا زمان تأیید نهایی شدم اما کعبی زاده، نایب رئیس وقت، این تیم را در قرعه کشی قرار داد. دوباره به فدراسیون نامه نوشتیم و حتی در دیدار حضوری با ضیایی خواستار دقت نظر بیشتر در مسائل بانوان به ویژه در بخش بابلسر شدیم اما کسی حرف‌مان را گوش نکرد. “

با این حال مسئولان تیم توپکا باید نسبت به انجام تعهدات خود اقدامات لازم را انجام دهند. آنها از نظر اخلاقی در قبال دخترانی که ماه‌ها دوری از خانواده و سختی مسابقات را به جان خریدند و در لیگ بازی کردند مسئول هستند. علاوه بر این باید پاسخگوی افکار عمومی باشند که چرا قراردادهای داخلی و رسمی بازیکنان با یکدیگر تفاوت فاحشی دارند.

ورزش بانوان نیازمند حامیان دلسوز است. کسانی که پای تعهدات خود می‌مانند. امید بر این است که فدراسیون نسبت به تیم‌هایی که قصد ورود به والیبال بانوان را دارند حساس‌تر باشند و قوانین جدی تری را برای آنها در نظر بگیرند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

تقابل دختران فوتبالیست در شب/ دربی کرمان برنده نداشت

به گزارش کسب و کار نیوز، تیم‌های حاضر در لیگ فوتبال بانوان در هفته پانزدهم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.