صفحه اصلی / اجتماعی / زنان و خانواده / صدور ۲۳۰۰ اعتبار نامه سازمان مردم نهاد طی پنج سال گذشته

وزیر ورزش و جوانان خبر داد

صدور ۲۳۰۰ اعتبار نامه سازمان مردم نهاد طی پنج سال گذشته

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به تدوین برنامه جامع امور جوانان گفت: طی پنج سال گذشته بیش از 2300 اعتبار نامه سازمان مردم نهاد به منظور توسعه مشارکت اجتماعی جوانان در وزارت ورزش صادر شده است.

مسعود سلطانی‌فر

به گزارش کسب و کار نیوز مسعود سلطانی‌فر در جریان سفر خود به استان یزد با حضور در چهارمین کنگره علمی جوانان که با موضوع «مسائل اجتماعی جوانان» برگزار شد،با بیان این که جوانان به عنوان موتور محرک همیشه مورد توجه مسئولان نظام بوده‌اند، اظهار کرد: پاسخگویی به نیاز جوانان از جمله اولویت‌های جدی دولت است.

وی با بیان این که از منظر رهبر انقلاب موضوع جوانان بحثی ملی و وظیفه تمام دستگاه‌های کشور است،گفت: مقام معظم رهبری در بیانیه موسوم به گام دوم انقلاب، رفع نیاز جوانان را یکی از مهمترین راهکارهای توسعه و پیشرفت کشور دانست.

وزیر ورزش و جوانان تأمین مسکن و ایجاد زمینه لازم برای ازدواج جوانان را از جمله دغدغه‌های جدی دولت تدبیر و امید دانست و اظهارکرد: طی دو دهه اخیر رشد کمی آموزش عالی کشور بدون توجه به مهارت آموزی، مشکلات جدی برای جوانان ایجاد کرده است.

سلطانی‌فر پایین بودن تقاضای کار و ضعف مدیریت بهینه اوقات فراغت جوانان، رشد آسیب‌های اجتماعی و رفتارهای پرخطر در جوانان روستایی و حاشیه شهرها را مهمترین دغدغه‌های حوزه جوانان در کشور عنوان و تصریح کرد: ناهماهنگی مقررات جاری کشور با انتظارات جوانان، موازی‌کاری بین دستگاه‌های اجرایی، خلاهای ناشی از بهره‌برداری، ضعف نهادهای غیر حاکمیتی و کم‌توجهی به نقش آنان در رفع نیاز جوانان، فرار مغزها و مهاجرت نخبگان، عدم انطباق آموزش‌های علمی با نیاز جامعه، گسترش فقرگرایی، ورود مشکلات هویت فردی، اجتماعی و ملی و وجود شکاف بین نسلی از جمله مشکلات پیش روی جوانان است.

وی با اشاره به اقدامات وزارت ورزش و جوانان طی پنج سال گذشته خاطرنشان کرد: تقویت ساماندهی امور جوانان با رویکرد سیاستگذاری و تجمیع دستگاه‌های مختلف، هماهنگی و ساماندهی برنامه‌های اوقات فراغت جوانان، تعالی بخشی ابعاد شخصیتی جوانان با داشته‌های مذهبی و دینی، ارتقای سطح مشارکت جوانان و افزایش روحیه جوانگرایی در کشور از جمله اقدامات انجام شده وزارت ورزش و جوانان است.

وزیر ورزش و جوانان یکی از تأکید مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم را اعتماد به جوانان برای مدیریت اجرایی کشور ذکر کرد.

وی در پایان با بیان این که ترویج ازدواج موفق و ساماندهی فعالیت‌های فراغتی جوانان متناسب با دوره جوانی در مناطق شهری و روستایی، ضروری است، خاطرنشان کرد: تهیه و تدوین برنامه جامع امور جوانان کشور، ارتقای سطح مشارکت جوانان، ایجاد بیش از ۹۰ خانه جوان فعال در کشور و راه اندازی ستاد ملی جوانان، از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه جوانان است.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

«نبض» زندگی «معلولان» کُند می‌زند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا،«قانون حمایت از حقوق معلولان» مصوب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.