صفحه اصلی / ورزشی / سایر رشته های ورزشی / ساویچ: امکانات صربستان بیش از ایران نیست/ مدال بازی‌های آسیایی پس از ۴۴ سال؛ دیگر چه می‌خواهید؟
ساویچ: امکانات صربستان بیش از ایران نیست/ مدال بازی‌های آسیایی پس از ۴۴ سال؛ دیگر چه می‌خواهید؟

نشست خبری مشترک سرمربیان واترپلوی ایران و صربستان

ساویچ: امکانات صربستان بیش از ایران نیست/ مدال بازی‌های آسیایی پس از ۴۴ سال؛ دیگر چه می‌خواهید؟

نشست خبری دایان ساویچ سرمربی نامدار تیم ملی واترپلو صربستلن که به عنوان میهمان در ایران بسر می‌برد، برگزار شد.

چیریچ و ساویچ

به گزارش کسب و کار نیوز، دایان ساویچ در ادامه این نشست خبری درباره هدف صربستان از حضور در المپیک توکیو و اینکه آیا در پی تکرار عنوان قهرمانی است گفت: همه تیم‌ها رقیب ما هستند و اول باید انتخابی را بگذرانیم تا به المپیک برسیم. بعد از آن باید راجع به رقبایمان در المپیک صحبت کنیم. در المپیک بهترین تیم‌های جهان حضور دارند و هر تیمی می‌تواند شگفتی ساز شود مثل برزیل که در المپیک صربستان را شکست داد. ما نیز گام به گام جلو می‌رویم و هدفمان کسب بهترین نتیجه است.

وی در پاسخ به سوالی درباره مافیا در فوتبال صربستان گفت: دو سال پیش صربستان تیم بسیار خوبی با یک مربی خیلی خوب داشت. نمی‌خواهم بگویم مربی حال حاضر بهتر یا بدتر است. وقتی تیم‌ها جواز حضور در جام جهانی روسیه را کسب کردند و صربستان به جام جهانی رفت اما مربی تیم را کنار گذاشتند پس اشکال در کار مربی نیست بلکه در ساختار و فدراسیون فوتبال است. دیگر نمی‌دانم چه چیزی پشت این قضایا است اما می‌شود حدس زد!

ساویچ درباره سطح واترپلوی ایران گفت: از نظر تجهیزات و امکانات، وضعیت ایران حتی بهتر از صربستان است. درباره سطح کیفی بازیکنان ایران نیز صحبت نمی‌کنم چون باید ابتدا مسابقه رده بندی و نهایی لیگ را ببینم. ایران در بازی‌های آسیایی برنز گرفت که موفقیت بزرگی برای ۴۴ سال است. من نمی‌دانم شما دیگر چه می‌خواهید؟

سرمربی تیم ملی صربستان افزود: ژاپن الان وارد بازی‌های المپیک شده، از طرفی دیگر مسابقات جهانی در کره جنوبی برگزار می‌شود و این نکته نیز برای ایران و قزاقستان کار را سخت می‌کند. قزاقستان چند بازیکن صرب و روس دارد و تیم خوبی است. چین نیز یک مقدار مشکلات دارد اما هنوز زمان زیادی در پیش است. در آسیا فقط یک سهمیه باقی مانده که در المپیک نماینده داشته باشد که رقابت بین ایران، قزاقستان و چین است. یکی از این سه تیم وارد المپیک می‌شود که پول بیشتری داشته باشد. متأسفم این را بگویم که حقیقت بی رحم است.

در ادامه چیریچ سرمربی ایران نیز با بیان اینکه هر تیمی که پول بیشتری دارد موفق‌تر است گفت: مسابقات انتخابی در چین یا قزاقستان است و کار سختی داریم. ما باید به سختی کار کنیم و فقط این قول را می‌دهم که با تمام توان کار کنیم. همانطور که می‌دانید در سال المپیک بودجه تیم‌ها دو برابر می‌شود. به عنوان مثال ژاپن حداقل دو یا سه میلیون دلار در بخش مردان بودجه می‌گیرد. ژاپن به صورت مستقیم وارد المپیک می‌شود و چین و قزاقستان نیز رقابت شدیدی برای حضور در المپیک دارند و می‌خواهند میزبانی رقابت‌های انتخابی المپیک را به هر شکل ممکن بگیرند. ممکن است به هر راه کثیفی نیز متوسل شوند تا به المپیک برسند!

در پایان این نشست خبری ساویچ با تاکید بر اهمیت برگزاری کلینیک در ایران گفت: مربیان هم مثل بازیکنان باید هر روز آموزش‌های جدید را فرا بگیرند و باید آزادی عمل نیز داشته باشند تا خودشان بهترین روش را انتخاب کنند.

چیریچ نیز در پایان صحبت‌های خود گفت: در این چهار روز اتفاقاتی خوبی برای واترپلوی ایران افتاد. حق این ورزش بیشتر دیده شدن است و خوشحالم که مسابقات نهایی لیگ قرار است پخش زنده شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وزنه برداری

تلاش ما رسیدن به مدال آسیایی وزنه برداری بانوان است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,  اکبر خورشیدی درباره ی عملکرد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.