صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / تجاری‌سازی یک فرایند و نیازمند مشارکت و همدلی عمومی است

ستاری در سفر به استان قزوین:

تجاری‌سازی یک فرایند و نیازمند مشارکت و همدلی عمومی است

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور گفت: فرایند تجاری‌سازی موضوعی است که مشارکت و همدلی تمامی بخش‌های جامعه را طلب می‌کند و رسالت دولت در این مسیر، هموار کردن راه و فرهنگ‌سازی جهت مشارکت بخش خصوصی در این عرصه است.

به گزارش کسب و کار نیوز، سورنا ستاری که صبح امروز به استان قزوین سفر کرده است، در حاشیه بازدید از شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور این استان اظهار کرد: بیش از ۴۲۰۰ شرکت دانش‌بنیان داریم که سال قبل رکورد فروش ۶۰ هزار میلیارد تومانی را ثبت کردند و امسال نیز فروش قابل توجهی خواهند داشت. آغازگر این حرکت تحول آفرین جوان‌هایی بوده‌اند که خلاقیت را دستمایه کارشان قرار دادند و اشتغال‌زایی و ثروت‌آفرینی کردند. امیدواریم این حرکت با همان شدت و صلابتی که آغاز شده، ادامه پیدا کند.

وی با بیان این‌که اهمیتی که جوان‌ها در حرکت تازه اقتصاد دارند، ضرورت اینکه جوان‌ها پایه اقتصاد کشور قرار بگیرند را نشان می‌دهد، تصریح کرد: بیش از ۶۰ درصد شرکت‌ها، نوپا و جزو استارتاپ‌هایی هستند که کارشان را تازه آغاز کرده‌اند، ولی خوشبختانه در حال تبدیل شدن به بزرگ‌ترین و درآمدزاترین کسب و کارهای کشور هستند. شرکت‌های زیادی داریم که فروش چند هزار میلیارد تومانی دارند و این اتفاق مهم در حال متحول کردن ساختارهای پیشین است.

ستاری با بیان اینکه تجاری‌سازی فرایندی جامع و نیازمند مشارکت و همدلی تمامی بخش‌های جامعه است، عنوان کرد: همه ما جزئی از این فرایند هستیم. پارک‌های علم و فناوری، دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و مهم‌تر مردم کوچه و بازار بخشی از فرایند تجاری‌سازی هستند و مهم فرهنگی است که باید شکل بگیرد تا بخش خصوصی در این فرایند نقش‌آفرین شود. تلاش ما در دولت این بوده است که در اشاعه و ترویج این فرهنگ و هموار کردن راه برای حضور بخش خصوصی گام برداریم.

بر اساس این گزارش، معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری در نخستین بخش از سفر به استان قزوین به شهرک‌های صنعتی کاسپین و البرز رفت و از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور مستقر در این شهرک‌های صنعتی بازدید کرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.