صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / عدم افزایش ساعات طرح «بوم» در مدارس برای سال آینده
عدم افزایش ساعات طرح «بوم» در مدارس برای سال آینده

عدم افزایش ساعات طرح «بوم» در مدارس برای سال آینده

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با بیان اینکه بر اساس برنامه درسی ملی مصوب باید به ساعات طرح برنامه ویژه مدرسه اضافه شود و به سایر پایه‌ها نیز تعمیم یابد گفت: اما برای سال آینده برنامه‌ای به این منظور در دست اجرا نیست و فعلا برنامه را برای پایه های چهارم تا نهم تثبیت و ارزیابی می‌کنیم.

ذوعلم سازمان پژوهش

حجت‌الاسلام علی ذوعلم در گفت‌وگو با ایسنا، درباره طرح کاهش دو ساعت از برنامه درسی رسمی و اختصاص آن به مدارس برای انجام فعالیت‌های جنبی و مهارتی اظهار کرد: طرح «بوم» یا «برنامه ویژه مدرسه» از مهر امسال ابلاغ شده است.

وی افزود: بر اساس این طرح، دوساعت از برنامه درسی در اختیار مدیران مدارس قرار می‌گیرد. بخشی از این ساعات می‌تواند صرف کتاب خوانی و نقد وبررسی شود که در فهرست پیشنهادات به مدیران مدارس ارائه شده است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با بیان اینکه سازمان پژوهش در همراهی با این طرح بسیار خوب، تلاش‌هایی داشته و اقداماتی در دست انجام دارد گفت: هم‌اندیشی یک روزه‌ای را برای اسفندماه پیش بینی کردیم که معاونان آموزشی و پرورشی وزارتخانه نیز در آن حضور پیدا می‌کنند.

ذوعلم ادامه داد: قصد داریم در تابستان آینده نیز  آموزش‌های مهارتی موثری را برای مدیران مدارس سازماندهی کنیم تا آنها بتوانند برنامه بوم را بدرستی اجرا کنند و طبق اهداف پیش رفته و تجارب خوبی منتقل کنند.

وی در پاسخ به اینکه آیا برای سال آتی ساعات برنامه ویژه مدرسه افزایش خواهد یافت؟ گفت: بر اساس برنامه درسی ملی مصوب باید به این ساعات در آینده اضافه شود و به سایر پایه‌ها نیز تعمیم پیدا کند اما برای سال آینده برنامه‌ای  برای این کار در دست اجرا نیست.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی افزود: فعلا اگر بتوانیم، همین برنامه بوم را برای شش پایه چهارم تا نهم که نیمی از دانش آموزان را در برمی‌گیرد اجرا و تثبیت می‌کنیم. همچنین باید پشتیبانی کنیم که بخوبی انجام شود، سپس باید رصد و بازخوردسنجی کرده و پژوهش‌های میدانی انجام دهیم. اگر قرار باشد طرح تعمیم یابد آن را در قالب برنامه بلندمدتی که برای اجرای کامل برنامه درسی داریم، لحاظ خواهیم کرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.