صفحه اصلی / استان ها / همدان / بانوی کارآفرین همدانی و رویای اشاعه هنر
بانوی کارآفرین همدانی و رویای اشاعه هنر

بانوی کارآفرین همدانی و رویای اشاعه هنر

با توجه به نزدیک شدن به هفته زن و گرامیداشت روز مادر، ایسنا در نظر دارد با معرفی زنان موفق استان در حوزه های مختلف با این بانوان موفق گفت‌وگویی داشته باشد و از موفقیت‌ها و مشکلات پیش روی آنان بگوید.

میناکاری

کارآفرینی در فرهنگ لغت به معنای فرآیند خلق ارزش مادی یا معنوی جدیدی است،که از طریق تلاش و با در نظر گرفتن ریسک‌های احتمالی پدید می‌­آید. در روزگاری نه چندان دور کارآفرینی محدود به آقایان بود، اما در چند دهه اخیر بانوان نیز به این حوزه وارد شده و موفقیت‌های چشم‌گیری کسب کرده ­اند؛ از جمله این بانوان موفق، سمیه احمدی نسب بانوی کارآفرین همدانی است.

احمدی نسب که در رشته هنر میناکاری روی سفال فعالیت می­‌کند، در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به این که علاقه، دلیل اصلی ورودش به این رشته است، بیان کرد: حدود ۴ سال قبل، پس از یادگیری این هنر، کارگاه کوچکی متشکل از ۱۰ هنرجو که بیشتر آن‌ها از آشنایان و اقوام بودند، راه اندازی کردم و به دلیل جذابیتی که برایم داشت، هر روز با پشتکار بیشتر به وسعت کارگاه فکر کردم.

این بانوی کارآفرین با بیان این که در این مسیر موانع و مشکلات فراوانی را پشت سر گذاشته است، بیان کرد: اولین سالی که کارگاه راه اندازی شد، ور شکستگی سنگینی را تجربه کردم؛ اما علاقه، داشتن هدف، تلاش و پشتکار باعث شد با برنامه­‌ریزی جدیدی قدم بردارم و البته حمایت‌های همسرم نیز انگیزه مضاعفی برای نپذیرفتن شکست بود.

وی افزود: هم اکنون حدود ۷۰ بانوی هنرمند در کارگاه مشغول به فعالیت بوده که ۵۰ نفر از آن ها، نیازمند این شغل هستند و تنها ۲۰ نفر از سر علاقه، هنر آفرینی می­‌کنند و در حال حاضر این قضیه بزرگترین دلیل برای اشتیاق به ادامه مسیر است.

این بانوی موفق با اشاره به این که حرفه میناکاری نیازمند حمایت بیشتر ارگان­‌های مربوطه است، اظهار کرد: در شرایط فعلی تنها مکان برای عرضه محصولات، نمایشگاه‌های صنایع دستی است که با هزینه شخصی در آن‌ها شرکت می­‌کنم و البته فضای مجازی نیز دستاوردهای خوبی برایم به ارمغان آورده است.

وی اضافه کرد: اگر مسولان حمایت بیشتری از کارگاه‌­های صنایع دستی داشته باشند، اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد؛ به عنوان مثال کارگاه میناکاری ما در حال حاضر توانایی کارآفرینی برای ۲۰۰ بانو را دارد، که با حمایت ارگان‌های مربوطه عملی خواهد شد.

این بانوی کار آفرین با بیان این که به صادرات محصولات کارگاهش نیز می‌اندیشد، افزود: با وجود پیگیری‌های فراوان برای صادر کردن محصولات، اما تا­کنون حمایتی از سوی اتاق اصناف صورت نگرفته است.

احمدی نسب در پایان با اشاره به این که راه اندازی رشته‌هایی همچون نقاشی روی سفال نیز در سر دارد، خاطرنشان کرد: کارآفرینان این حوزه، به کمک و حمایت مسولان نیاز دارند، تا هنر این مرز و بوم را توسعه دهند و در کنار آن گره ای از مشکلات هم نوعان خود باز کنند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مجوز ساخت شهرک صنعتی

صدور مجوز ساخت شهرک صنعتی درگزین

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, علی‌اصغر ناظری‌پور دوشنبه ۱۵ اردیبهشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.