صفحه اصلی / استان ها / آذربایجان غربی / ماکوی آذربایجان غربی به خط ریلی اروپا وصل می‌شود

ماکوی آذربایجان غربی به خط ریلی اروپا وصل می‌شود

معاون فنی، زیربنایی و عمرانی سازمان منطقه آزاد ماکو از انعقاد قرارداد مطالعات امکان سنجی خط آهن ارس – منطقه آزاد ماکو خبر داد.

بازسازی خط ریلی

به گزارش کسب و کار نیوز، بازیار در جمع خبرنگاران از انعقاد قرارداد مطالعات امکان سنجی فنی و اقتصادی احداث خط آهن جلفا – پلدشت- چشمه ثریا توسط سازمانهای مناطق آزاد ماکو و ارس، با انتخاب مشاور مربوطه خبر داد.

معاون فنی، زیربنایی و عمرانی سازمان منطقه آزاد ماکو افزود: این خط آهن ۲۰۰ کیلومتری در توسعه حمل و نقل ریلی کشور تاثیر بسزایی دارد و به افزایش ظرفیت منطقه آزاد ماکو در توسعه اقتصادی منجر می‌شود که جزء زیر ساختهای روند توسعه منطقه آزاد ماکو است.

وی تصریح کرد: این طرح مطالعاتی با هزینه ۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال و در ۱۸ ماه انجام می شود.

بازیار در زمینه مزایای احداث این خط آهن، تاکید کرد: با احداث این خط آهن، منطقه آزاد ماکو که هاب لجستیک کشور است به بندر خشک برای مناطق آزاد ترابزون و مرسین تبدیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه طرح مطالعاتی برای راه‌اندازی دو خط ترانزیت ریلی انجام می‌شود، افزود: در مرحله نخست یک خط با توان ترانزیت ۶ تا ۱۰ میلیون تن بار را داشته و با این کار منطقه آزاد ماکو به خط ریلی اروپا متصل می‌شود.

معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به اینکه دولت نیز از این طرح حمایت می کند و این مسیر جزو گزینه های مورد حمایت وزارت راه و شهرسازی است، خاطرنشان کرد: ترکیه نیز خط آهن خود تا چشمه ثریا گسترش می دهد و به محض اتمام احداث ۱۴۷ کیلومتری این مسیر، اتصال راه آهن ایران به اروپا از این مسیر، محقق خواهد شد.

وی تصریح کرد: جذب سرمایه گذار برای احداث این خط آهن به محض اتمام مطالعات امکان سنجی فنی و اقتصادی، آغاز خواهد شد تا ایران بدون نیاز به گذر از نخجوان به طور مستقیم از طریق ترکیه به اروپا متصل شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

حوزه سلامت

۱۲۹ پرونده تخلف صنفی در حوزه سلامت آذربایجان غربی تشکیل شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, علیرضا محمودی با بیان اینکه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.