صفحه اصلی / سیاسی / سیاست داخلی / تاکید وزیر کشور بر تامین کالاهای اساسی مردم در ایام نوروز
تاکید وزیر کشور بر تامین کالاهای اساسی مردم در ایام نوروز

تاکید وزیر کشور بر تامین کالاهای اساسی مردم در ایام نوروز

وزیر کشور جزیات جلسه استانداران با وزرای اقتصادی دولت را تشریح و بر ضرورت تامین نیازهای اساسی مردم در ایام نوروز تاکید کرد.

رحمانی فضلی وزیر کشور

به گزارش کسب و کار نیوز، عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه نشست مشترک استانداران سراسر کشور با تعدادی از اعضای هیات دولت برای بررسی مسایل اقتصادی  اظهار کرد: امروز جلسه مشترک استانداران کشور با وزرای اقتصاد، جهاد کشاورزی، رفاه و صنعت، معدن و تجارت  برگزار شد و موضوعاتی مثل تنطیم بازار، تامین مایحتاج مردم در اسفند ماه و به ویژه روزهای منتهی به عید بررسی شد.

وی ادامه داد: بررسی مشکلات و مسائل واحدهای تولیدی، تامین نقدینگی، تسهیل امور مربوط به گمرک و همچنین در حوزه مربوط به جهاد کشاورزی و بحث قاچاق کالا در این چند جلسه مطرح شده است.

رحمانی فضلی در ادامه نحوه توزیع کالاهای اساسی را برعهده وزارتخانه‌های صمت و جهاد دانست و اظهار کرد: در حوزه تولید و صنعت، با مشکلاتی در شرایط کنونی در استان‌ها مواجه هستیم. استانداران جمع‌بندی‌هایی داشتند که با وزیر صمت مطرح کردند و وی هر کدام از مواردی را که قابل حل باشد، انجام داده و موارد دیگر به هیات دولت برای تصمیم‌گیری ارسال می‌شود.

رحمانی فضلی افزود: با توجه به ظرفیت‌هایی که استانداران و مدیران منطقه‌ای دارند و به صورت مستقیم درگیر مسائل استانی هستند، بنا بر این است که با هماهنگی با دستگاه‌های اجرایی به ویژه حوزه‌های تولید و اقتصاد داریم، بتوانیم دیدگاه‌های دستگاه‌های ملی و استانی را حول حل مسایل سامان داده و مشکلات را به حداقل برسانیم.

وی در پاسخ به این سوال که اطلس کاملی از نیازمندی‌های استان‌ها نداریم، تصریح کرد: از کجا می‌دانید نداریم. این اطلس وجود دارد. با توجه به اینکه منابع کم اما نیازها زیاد است، برنامه‌ها موجود است اما با توجه به شرایطی که هر ساله در بودجه داریم، امکان تامین بودجه برای این برنامه‌ها کفاف نمی‌دهد.

وزیر کشور اضافه کرد: بنابراین هر ساله  دستگاه‌ها با سازمان برنامه و دولت مسائل خود را مطرح می‌کنند که از جمله آنها استانداری‌ها و وزارت کشور است.

رحمانی فضلی با بیان اینکه با توجه به اولویتی که دولت قائل است و منابع و اعتباراتی که دارد، باید دولت بتواند این منابع و اعتبارات موجود را با توجه به نیازها تخصیص بهینه دهد تا کار درست شود، خاطرنشان کرد:  انجام کار کارشناسی و مسایل کاربردی در انجام پروزه‌ها و تامین منابع، از اصولی است که به آن همیشه توجه داشته‌ایم.

وی درباره تداوم این جلسات ابراز داشت: ما تا عید دو جلسه دیگر با دستگاه‌های دیگر خواهیم داشت. ما موضوعات اجتماعی را دستورکار داریم به ویژه بحث نشاط اجتماعی را که در ایام نوروز برنامه‌های خاص داشته باشیم. همچنین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم را تامین کنیم به ویژه با رویکردی که مصرف مردم در ایام عید  خواهد داشت.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه مردم در این ایام به شیرینی، میوه و آجیل نیاز دارند و دستگاه‌های مربوطه باید این نیازها را تامین کنند، بیان کرد: استانداران درگیر این موضوعات هستند. این نشست‌ها می‌تواند فکرها را به یکدیگر نزدیک کرده و نیازها را واقعی کند.

رحمانی فضلی با بیان اینکه تولید و اشتغال همواره بحث مورد توجه دولت بوده است، یادآور شد: در شرایط کنونی با برخی کمبودها در تامین مالی و نقل و انتقالات مالی روبرو هستیم. باید توانمندی‌ها و نیازها خود را با این شرایط ساماندهی کنیم و این جلسات می‌تواند در ایجاد هماهنگی کمک کند.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

حداقل اجاره‌بها در تهران، ۵ تا ۶ میلیون تومان

بررسی‌ها و تحقیقات میدانی از تازه‌ترین وضعیت اجاره‌بها در شهر تهران نشان می‌دهد هم‌اکنون کف …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.