صفحه اصلی / استان ها / همدان / اکثر لوازم آرایشی موجود در کشور دارای تأییدیه سازمان غذا و داروست
اکثر لوازم آرایشی موجود در کشور دارای تأییدیه سازمان غذا و داروست

یک مسئول:

اکثر لوازم آرایشی موجود در کشور دارای تأییدیه سازمان غذا و داروست

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان اکثر لوازم‌های بهداشتی و آرایشی موجود در کشور را دارای تأییدیه سازمان غذاودارو دانست.

لوازم آرایشی

ایرج خدادادی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به هماهنگی‌های صورت گرفته بین وزارت بهداشت، گمرک و تعزیرات از ۲ سال گذشته، مطرح کرد: براساس این هماهنگی به‌وجود آمده، هرگونه لوازم آرایشی‌ وارداتی به داخل کشور در سامانه ttac ثبت و به‌وسیله آن تمامی آن‌ها قابل پیگیری می‌شوند. 

وی در تشریح عملکرد این سامانه، عنوان کرد: خریداران می‌توانند با ارسال کد درج شده بر روی محصول به سامانه موجود، از اصل یا قاچاق بودن لوازم مورد نیاز خود مطلع شوند؛ خریدارن در صورتی که پس از خرید محصول متوجه قاچاق بودن آن شدند، می‌توانند اقدام به شکایت کنند.

خدادادی از کاهش کشفیات لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق خبر داد و گفت: باتوجه به نظارت از طریق سامانه ttac احتمال ورود کالای قاچاق به کشور بسیار کم شده است.

وی ادامه داد: لوازم آرایشی‌ موجود در بازار و عرضه آنها در فروشگاه‌های معتبر به طور مرتب از سوی سازمان غذا و دارو در حال بازرسی و کنترل است، از این رو تعداد ثبت تخلفات در این حوزه بسیار کاهش یافته است.

خدادادی با بیان اینکه مردم تنها باید از فروشگاه‌های معتبر اقدام به خریداری محصولات مورد نیاز خود کنند، خاطرنشان کرد: خریداران، محصولات خود را تنها به صرف تبلیغات و یا تخفیفات ویژه از شبکه‌های ماهواره ای یا سایت‌های متنوع خریداری نکنند چراکه عمدتا این کالاها غیرقابل مصرف بوده و برچسب استاندارد سازمان غذاودارو را ندارند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مجوز ساخت شهرک صنعتی

صدور مجوز ساخت شهرک صنعتی درگزین

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, علی‌اصغر ناظری‌پور دوشنبه ۱۵ اردیبهشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.