صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / هدف کلیدی بیانیه گام دوم انقلاب، زمینه سازی ظهور است
هدف کلیدی بیانیه گام دوم انقلاب، زمینه سازی ظهور است

حجت‎الاسلام والمسلمین رستمی در نشست آموزشی دبیران کانون‌های مهدویت:

هدف کلیدی بیانیه گام دوم انقلاب، زمینه سازی ظهور است

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور دانشجویان را پیشگامان گام دوم انقلاب اسلامی ذکر کرد و گفت: هدف کلیدی بیانیه گام دوم انقلاب، زمینه سازی ظهور است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی

به گزارش کسب و کار نیوز، حجت‎الاسلام والمسلمین رستمی در نشست آموزشی دبیران کانون‌های مهدویت دانشگاه‌های کشور در مجتمع یاوران مهدی (عج) عنوان کرد: تقابل دو جریان حق و باطل در انتها به یک سرنوشت محتوم خواهند رسید؛ تمام ادیان و مکاتب الهی، بشریت را به این موضوع متوجه کرده‌اند که انسان در مقطعی وارد عالم شده است و انسان‌هایی که در این مقطع در عالم حضور دارند در معرض دو دعوت جنود دو جبهه خداوند و شیطان هستند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها افزود: خداوند وعده داده است که این رقابت در یک نقطه به یک جنگ عالم گیر منجر خواهد شد که پیروزی نهایی نیز از آن جبهه حق خواهد بود؛ جریان منجی‌گرایی که در ادیان الهی وجود دارد در این قالب وارد می‌شود؛ هر مذهبی در درون ادیان به این موضوع اشاره می‌کنند.

رستمی اظهار کرد: از دیگر سوی وقتی به جریان تاریخی نگاه می‌کنیم زوال حاکمیت‌ها و قدرت‌ها و جوامع را می‌بینیم؛ مطالعه تاریخ بشریت، فارغ از داده‌های دینی نیز همین مطلب را تأیید می‌کند؛ وقتی تاریخ حکومت‌ها را می‌بینیم به عظمت آنها پی می‌بریم؛ برخی پادشاهان بناهای عظیمی برای دفاع از خود و آسایش و همچنین قبر خود می‌ساختند. پس از پیشرفت‌های ظاهری تمدن‌ها، همه آنها گرفتار زوال شدند. نکته مهم این است که اگر جامعه‎ای فهم دقیقی از آنچه که در آن هست و باید به آن برسد و همچنین فهم درستی از ابزارهایی که باید داشته باشد را با خود همراه داشته باشد موفق‌تر خواهد بود.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور تصریح کرد: شاید امروز برای کسی قابل باور نباشد که تمدن غربی و آمریکایی رو به زوال است؛ شاید سالهای نه چندان دور در کتب تاریخ مدارس از زوال این تمدن نوشته شود؛ این تصور برای کسانی که به مهدویت اعتقاد دارند قابل باور است.

وی یاد آور شد: زوال تمدن غربی در حال رخ دادن است؛ هدف کلیدی گام دوم انقلاب که توسط مقام معظم رهبری بیان می‌شود، زمینه سازی مقدمات ظهور حضرت ولی عصر (عج) است؛ ایشان فرمودند که گام اول انقلاب برداشته شده است و بیانیه گام دوم مبنی بر حرکت در زمینه تحقق ظهور حضرت مهدی (عج) است؛ این انقلاب قطعاً عالم اسلام را باید بگیرد و مقدمه ظهور شود.

رستمی گفت: حسین بشریه اخیراً بیان کرده است که جملاتی که در ایران در خصوص جامعه مدنی و… بیان می‌کردم و دانشجویان ایرانی برای آن سرودست می‌شکستند در آمریکا هیچ خریداری ندارد و من برای دانشجویان آمریکایی دین شناسی را مطرح می‌کنم که این مساله بیان گر توسعه دین در غرب است.

رستمی عنوان کرد: جوانان پیشگامان گام‎ دوم انقلاب اسلامی هستند؛ فرصت بازگشت به معنویت امروز در فضای دانشگاهی بسیار قوی است؛ محتوای قوی و فاخر و یارگیری قوی باید از سوی فعالان دانشجویی و مهدوی صورت گیرد.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، رستمی اظهارکرد: جریان بسیج دانشجویی و تشکل‌های اسلامی دانشگاه و هیئت‌های دانشگاه اگر با جریان مهدوی توأم نباشد قطعاً کار آنها ابتر خواهند ماند؛ کانون‌های مهدویت، یک کانون در کنار کانون‌های دیگر نیست زیرا باید کار خود را در قالب بسترهای جدید و ناب انجام شود.

وی گفت: ممکن است افرادی در حوزه دین و مهدویت دکان باز کنند و برای گرفتن استخاره از مردم پول هم بگیرند ولی مغازه آنها بسته می‌شود زیرا مسیر امام زمان (عج) و دین با این گونه کاسب کاری‌ها تناسب ندارد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.