صفحه اصلی / استان ها / مازندران / شهری در اطراف جنگل اما با فضای سبز اندک!
شهری در اطراف جنگل اما با فضای سبز اندک!

شهری در اطراف جنگل اما با فضای سبز اندک!

شهردار چالوس با ابراز تاسف از اینکه سرانه فضای سبز در این شهر نیز بسیار اندک است، تاکید کرد: میانگین سرانه فضای سبز در 12 متر اما در شهر چالوس زیر دو متر است.

چالوس

جعفر ردایی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به نقش مهم ساختار و کالبد شهر و میزان تاثیر آن بر اقتصاد و سایر مسائل اظهار کرد:  شکل و کالبد شهر موضوع مهمی است که بر اقتصاد، فرهنگ و مسائل اجتماعی تاثیر گذار است بنابراین باید تلاش کرد تا کالبد شهر چالوس تغییر یافته و ارتقا یابد.

وی با بیان اینکه با بهبود و تغییر شکل شهر، بسیاری از مسائل برطرف خواهد شد، تصریح کرد: این موضوع موجب افزایش سطح کیفیت زندگی شهروندان چالوسی خواهد شد.

شهردار چالوس با اشاره به اینکه نسبت معابر خاکی چالوس نسبت به کل معبر در استان مازندران  ضعیف  است، افزود: با توجه به اینکه سرانه درآمد هر شهروند در کشور دو میلیون تومان و در چالوس این عدد ۵۰۰ هزار تومان  بوده به همین دلیل با توجه به جمعیت ۶۵ هزار نفری که دارد، یکی از ضعیف ترین شهرها از این نظر است.

ردایی گفت: بودجه ۳۳ هزار میلیارد تومانی شهرداری چالوس پس از چند سال در حال تحقق بوده با این حال  پس از کسر نیمی از این بودجه که صرف هزینه جاری می‌شود به هر شهروند تنها ۲۰۰ هزار تومان می‌رسد که بسیار اندک است.

شهردار چالوس در مورد علل این ضعف ها یادآور شد: سیاسی بازی و مسائل اجتماعی، فرهنگی، حسادت و کم بینی از مهم ترین دلایل عقب افتادگی شهر چالوس است.

ردایی با تاکید بر نقش مهم مشارکت مردم در پیشبرد اهداف گفت: استفاده از مشارکت مردمی یکی از موضوعات مهم است اینکه با مردم ارتباط خوبی برقرار شود و اعتماد مردم را جلب کرد. استفاده از نخبگان، مردم و افراد تحصیل کرده، اساتید دانشگاه و همچنین پژوهش های بومی سازی شده در توسعه شهری بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه باید در کنار مردم بود و از اتاق فکر و توسعه شهرستان نیز  استقبال می شود، افزود: نوع ارتباط با اتاق فکر طوری باید طراحی گردد که تبدیل به دخالت نشود.

شهردار چالوس با ابراز تاسف از اینکه سرمایه گذاران در چالوس دچار مشکل می‌شوند، تاکید کرد: طبق برآوردی که می شود ۱۰ درصد سرمایه گذاری به شهر و شهرداری باز می‌گردد و در صورتی که سرمایه گذاری اتفاق بیفتد موجب افزایش تبادلات اقتصادی  و درآمد خواهد شد که با آن می توان اقدامات عمرانی انجام داد.

ردایی خاطر نشان کرد: از یک سال گذشته در جهت رفع مشکل فرار سرمایه‌گذار، جلساتی برگزار شد تا موجبات ماندگاری سرمایه گذار فراهم شود. برای جلب سرمایه گذار نیاز به همراهی همه است و منافع شخصی را نباید در نظر گرفت. همه اینها می‌تواند به جذب سرمایه گذار کمک کند.

وی با اشاره به ابلاغ شیوه نامه سرمایه گذاری وزارت کشور تصریح کرد:برای نخستین بار پکیج سرمایه گذاری شهر چالوس، تهیه و مشاور هم گرفته شد و این پکیج از طریق فراخوان عمومی  اعلام می شود. وحدت کلیه مسئولان، شفافیت، سلامت و قانون چهار اصل اساسی جذب سرمایه‌گذار است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کرونا

تست کرونا ۲۵۰ بیمار مبتلا به کرونا مثبت در بابل اعلام شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, از اول اسفند ماه تاکنون …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.