صفحه اصلی / سیاسی / سیاست داخلی / پیام تسلیت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پی ارتحال آیت‌الله مومن
پیام تسلیت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پی ارتحال آیت‌الله مومن

پیام تسلیت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پی ارتحال آیت‌الله مومن

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پی ارتحال حضرت آیت الله محمد مومن، پیام تسلیتی صادر کرد.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

به گزارش کسب و کار نیوز منطقه قم، متن پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

(انا لله و انا الیه الراجعون)

ارتحال مجاهد نستوه حضرت آیت الله محمد مومن قمی (رحمه الله علیه)  نائب رئیس محترم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که پس از تحمل یک دوره بیماری دعوت حق را لبیک گفت موجب تاسف و تاثر شدید گردید.

ایشان از شاگردان مبرز حضرت امام‌خمینی (ره) و از حامیان جدی نظریه ولایت فقیه بود و تالیفات اثرگذار و گرانقدری در تشریح و تبیین آن داشت و در عمل و رفتار سیاسی نیز عالمی ولایتمدار و انقلابی به شمار می رفت که با همراهی و دفاع از حضرت امام (ره) و انقلاب اسلامی در قبل و بعد از آن با حمایت‌های بی‌دریغ خود از نظام اسلامی و رهبر معظم انقلاب در طول سالیان متمادی منشأ اثر بسیار گردید.

منش مردمی و اخلاق و سلوک زاهدانه این عالم متعهد ایشان را ملجاء و پناه طلاب و مردم قم و نمونه‌ یک روحانی پارسا و انقلابی در برابر چشم همگان قرار داده بود.

این فقیه عالیقدر عمیقا به ارزش‌ها و معیارهای اصولی و فقهی توجه داشت و با قاطعیت و دقت نظر در مقابل شبهات و انحرافات ایستادگی و روشنگری می کرد.

آثار علمی و فقهی این عالم انقلابی وتدریس طولانی در حوزه علمیه تنها بخشی از خدمات ارزنده‌ این فقید سعید به مکتب اهل بیت علیهم السلام و نظام اسلامی است.

ایشان با حضور موثر در نهادهای برجسته‌ای از نظام اسلامی همچون شورای نگهبان، شورای عالی حوزه  و مجلس خبرگان رهبری متعهّدانه به انجام وظایف خطیر انقلابی پرداخت و تمام اندیشه و عمل خود را برای خدمت به انقلاب اسلامی به کار گرفت.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم رحلت این عالم پرهیزگار را به محضر حضرت بقیه‌الله الاعظم (عجل‌الله‌ تعالی فرجه الشریف)، مقام معظم رهبری «مدظله العالی»، مراجع عظام تقلید «دامت‌برکاتهم»، حوزه‌های علمیه، مردم انقلابی قم همچنین آقازادگان محترم و بیت مکرم و اخوی گرامی ایشان حضرت حجت الاسلام و المسلمین علی مومن و شاگردان و ارادتمندان ایشان تسلیت عرض نموده، برای آن مرحوم علو درجات، غفران و رحمت الهی و برای بازماندان صبر و اجر از خداوند متعال خواستار است.

همچنین از همگان دعوت بعمل می آید که در مراسم تشییع و تکریم این عالم بزرگوار حضور فعال داشته باشند.

و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته

محمد یزدی . رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

حداقل اجاره‌بها در تهران، ۵ تا ۶ میلیون تومان

بررسی‌ها و تحقیقات میدانی از تازه‌ترین وضعیت اجاره‌بها در شهر تهران نشان می‌دهد هم‌اکنون کف …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.