صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / نیازمند بازتعریف تشکیلات دانشگاه خوارزمی هستیم
نیازمند بازتعریف تشکیلات دانشگاه خوارزمی هستیم

رییس دانشگاه خوارزمی تاکید کرد

نیازمند بازتعریف تشکیلات دانشگاه خوارزمی هستیم

رییس دانشگاه خوارزمی با تاکید بر این که نیازمند باز تعریف تشکیلات این دانشگاه هستیم، گفت: باز تعریف این تشکیلات بر اساس ماموریت‌های منطقه‌ای ، ملی و بین‌المللی ، اصلاح بودجه‌ای صورت خواهد گرفت و متناسب با آن نیز الزامات لازم برای تحقق ماموریت دانشگاه فراهم خواهد شد.

دکتر عزیز حبیبی

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر عزیزالله حبیبی، سرپرست دانشگاه خوارزمی در جشن یکصدمین سالگرد تأسیس دانشگاه خوارزمی که با حضور دکتر جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور، دکتر منصور غلامی وزیر علوم، رؤسای پیشین دانشگاه، اساتید و پیشکسوتان و همچنین دانشجویان در سالن ابوریحان این دانشگاه در حال برگزاری است، با تاکید بر این که این دانشگاه با مصوبه مجلس شورای اسلامی از دارالعملمین مرکزی به منظور پاسخگویی به نیاز کشور برای تربیت دبیران، تغییر مسیر داد، در این باره گفت‌: مسیر تغییر و تحول دانشگاه خوارزمی از دارالعملین مرکزی به دانشسرای عالی، سازمان تربیت بدنی و تحقیقات تربیتی، دانشگاه تربیت معلم و در نهایت به عنوان “خوارزمی” تغییر نام داده است و امروزه به عنوان نخستین مؤسسه آموزش عالی کشور در جهت تربیت دانشجویی فعالیت می‌کند.

وی در ادامه این مراسم، خاطر نشان کرد: امروز ما افتخار می‌کنیم که دانش آموختگان بزرگی از طریق دانشگاه خوارزمی تربیت و به جامعه تحویل داده‌ایم، طبیعتاً فکر پیشرفت‌ها، توسعه و ترقی بسیاری از سوی این دانشگاه اتفاق افتاده است و در دوره پس از انقلاب اسلامی عنوان مرکز اصلی تربیت معلم کشور دانشکده‌ها، دانشسراهای اقماری زیادی در شهرهای مختلف نظیر اراک، سبزوار و … را راه‌اندازی کردیم.

رئیس دانشگاه خوارزمی، در ادامه بیان کرد: از سال‌هایی که قرار شد دانشگاه تربیت معلم (دانشگاه خوارزمی امروزی) مأموریت تربیت دبیر را انجام ندهد تا زمان شکل‌گیری خوارزمی امروز ۱۵ سال این دانشگاه از نظر عنوان و حتی مأموریت بلاتکلیف باقی مانده و در این فرصت بسیاری از ظرفیت‌های خود را از دست داده است. ضمن این که ما امروزه شاهد فرسودگی بسیاری از ساختمانهای این دانشگاه هستیم.

وی با تاکید بر این که لازم است در خصوص باز تعریف تشکیلات دانشگاه خوارزمی با توجه به مأموریت‌های منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی بازنگری صورت بگیرد، در این رابطه، گفت‌: در صورت این بازنگری به تناسب با آن اصلاح بودجه دانشگاه نیز اتفاق افتاد، چرا که اگر مأموریتی برای یک دانشگاه تعریف می‌شود باید الزامات آن نیز فراهم شود. این در حالی است که این الزامات برای مأموریت دانشگاه در حال حاضر فراهم نشده است و ما با همان ساز و کار تربیت معلم ادامه کار می‌دهیم.

دکتر حبیبی خاطر نشان کرد: در مقاطعی امکانات دانشگاه خوارزمی به دیگران هدیه داده شد. مثلاً دهکده المپیک در اختیار دانشگاه علامه طباطبایی قرار گرفت یا پردیس‌های دانشگاه خوارزمی در کرج از سه ضلع برای توسعه این شهر عقب نشینی کرد که این بخشش‌ها مشکلاتی را برای دانشگاه فراهم کرده است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در این مراسم، گفت‌: در کنار تلاش‌ها و کمک‌هایی که طی سال‌های مختلف از سوی دولت برای دانشگاه خوارزمی صورت گرفته است، شاخصه‌های توسعه خوبی ایجاد شد، اما این چارچوب و شاخص‌ها نیاز به حمایت‌های هر چه بیشتری دارد که بتواند جزو یکی از دانشگاه‌ها پر افتخار ایران باشد.

رئیس دانشگاه خوارزمی در پایان همچنین از آمادگی این دانشگاه برای کمک به دولت و جامعه در عرصه‌های مختلف جامعه خبر داد و گفت‌: دانشگاه خوارزمی این آمادگی را دارد چنانچه رئیس جمهور تدبیر کند، در زمینه‌های آموزشی، پژوهشی، فناوری و کارآفرینی ورود پیدا کرده و از تمام پتانسیل خود برای خدمت به مردم و رفع مشکلات جامعه استفاده نمایند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.