صفحه اصلی / استان ها / سیستان و بلوچستان / خسارت ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی سرقت تابلو ها و علائم ایمنی در جاده های شمال استان

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان گفت

خسارت ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی سرقت تابلو ها و علائم ایمنی در جاده های شمال استان

زاهدان_مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان گفت: سرقت تابلوهای مرتبط با علایم جاده ای در جاده های این استان در سال جاری خسارت 12 میلیارد و 500 میلیون ریالی برای این اداره کل به همراه داشته است.

به گزارش کسب و کار نیوز ، علی خانقائی اظهار داشت: سرقت تابلوها و علایم در جاده های این استان حرکتی ضد اخلاقی است که امنیت جانی مسافران را با خطر مواجه می کند.
وی تاکید کرد: حفظ حریم راه ها، نصب تابلو در مکان های مناسب، آشکارسازی نقاط پرتصادف و نصب سرعت گیرهای مورد نیاز به خصوص در محورهای منتهی به شهرها از مهمترین اقدامات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان در زمینه ارتقای ایمنی راه ها است.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان افزود: تابلوها و علائم هشدار دهنده برای راهنمایی و هدایت رانندگان، با هدف حفظ و ارتقاء ایمنی جانی مسافران نصب شده و سرقت آنها متاسفانه ایمنی تردد را کاهش و احتمال بروز سوانح را افزایش می دهد.
خانقائی افزود: این اداره کل به منظور افزایش ایمنی جاده ها با وجود مشکلات اعتباری، بر حسب وظیفه عملکردی، سریعا علائم و تابلوها را جایگزین می نماید.
وی با بیان اینکه علاوه بر برخورد قانونی، باید از طریق فرهنگ سازی برای جلوگیری از این عمل مجرمانه اقدام کرد گفت: علائم راهداری سرقت شده متاسفانه با مبالغ بسیار اندک خرید و فروش می شود در صورتی که این اداره کل باید برای خرید و نصب مجدد آنها هزینه های سنگینی را از محل اعتبارات استانی و ملی متحمل شود.
وی خاطر نشان کرد: مردم در صورت مشاهده سرقت های اینچنینی می توانند مراتب را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند یا از طریق تماس با تلفن ۳۱۴۱ (با پیش شماره ۰۵۴) و یا ارسال پیام به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۱۴۱ موارد را گزارش دهند.

همچنین مطالعه کنید:

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, داوود شاقوزایی با بیان اینکه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.