صفحه اصلی / استان ها / اصفهان / معاون میراث فرهنگی اصفهان: ادامه فعالیت متوقف شده است
معاون میراث فرهنگی اصفهان: ادامه فعالیت متوقف شده است

گودبرداری کنار مقبره باباقاسم؛

معاون میراث فرهنگی اصفهان: ادامه فعالیت متوقف شده است

باباقاسم از عرفا و پارسایان قرن هشتم هجری است که در اصفهان زندگی می‌کرده و مزارش همچنان یکی از زیارتگاه‌ها در شهر اصفهان به حساب می‌آید، مقبره او در تاریخ 15 دی سال 1310 به ثبت ملی رسیده است و یکی از بناهای ثبت شده اصفهان به حساب می‌آید.

image.png

به گزارش کسب و کار نیوز- در خصوص این اتفاق می‌گوید: مجوزی در سال ۹۴ برای ساخت و ساز به مالک این زمین داده شده است، اما در آن مجوز کاملا ملاحظات میراثی محکم تاکید شده است و در یک بند عنوان شده چون این زمین در حریم بلافصل اثر تاریخی قرار دارد گودبرداری ممنوع است.

وی با اشاره به اینکه استفاده از دستگاه‌های لرزاننده نیز در این مکان مجاز نبوده است، می‌افزاید: مالک این پلاک حق دارد ساخت و ساز انجام دهد، منتها به واسطه حضور در کنار یک اثر تاریخی باید همه شرایط را رعایت کند.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، تاکید می‌کند: شهرداری منطقه سه برای ارائه این مجوز استعلام کرده است و در پاسخ استعلام شهرداری نیز تمام ملاحظات و حتی ارتفاع نیز اشاره شده است.

طاهری تصریح می‌کند: در حال حاضر گودبرداری آن‌چنانی در این محل صورت نگرفته، اما با بررسی‌های انجام شده جلوی ادامه فعالیت متوقف شده و مالک برای تجدید در مجوز باید به شهرداری مراجعه کند چراکه با شهرداری نیز مکاتباتی در این زمینه انجام شده است. 

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

استادان نمونه کشوری

اساتید اصفهان در میان استادان نمونه کشوری

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, از میان ۱۶ استاد برجسته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.