صفحه اصلی / استان ها / زنجان / حفظ اصالت و حذف ایرادات؛ رویکرد مسابقه طراحی صنایع‌دستی

حفظ اصالت و حذف ایرادات؛ رویکرد مسابقه طراحی صنایع‌دستی

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان گفت: رویکرد چهارمین نشست تخصصی و مسابقه ملی طراحی صنایع دستی، خلق آثاری است که ایرادات طراحی محصولات سنتی را برطرف کند و در حفظ سادگی، زیبایی و اصالت محصولات صنایع‌دستی دقت بیشتری شود.

صنایع‌دستی سمنان

الناز خدایی‌فرد در گفت‌وگو با ایسنا، اظهارکرد: چهارمین نشست تخصصی و مسابقه ملی طراحی صنایع‌ دستی با رویکرد طراحی و نمونه‌سازی محصولات، بسته‌بندی و ایده‌پردازی به میزبانی استان زنجان برگزار شد.

وی افزود: این رویداد مهم گامی بزرگ را برای رسیدن به اهداف خود دنبال می‌کند، برگزاری ملی این مسابقه در سه بخش مسابقه، نشست‌های تخصصی آموزشی و برپایی نمایشگاه دائمی از آثار معرفی و ارسال شده از سوی معاونت‌های صنایع‌دستی استان‌ها دنبال می‌شد.

خدایی‌فرد تصریح کرد: شرکت‌کنندگان در این رویداد ملی و نشست تخصصی، فارغ‌التحصیلان و دانشجویان رشته‌های طراحی صنعتی، صنایع‌دستی و هنرهای سنتی و گرافیک بودند که در سه بخش طراحی محصول، بسته‌بندی محصولات و ایده‌پردازی به رقابت ‌پرداختند.

این مسئول یادآور شد: شرکت‌کنندگان در چهارمین نشست تخصصی و مسابقه ملی طراحی صنایع‌دستی از دانشگاه‌های مختلف کشور اعم از الزهرا (س)، دانشگاه تهران، علم صنعت تهران، دانشگاه هنر، تربیت مدرس تهران، دانشگاه فنی و حرفه‌ای الغدیر از استان‌های اصفهان، مشهد، سمنان، همدان، سیستان و بلوچستان و دانشگاه نیشابور بودند.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان گفت: داوری آثار بر اساس فرم‌هایی که معیارهای مورد نظر داوران در آن ترغیب شده ‌باشد، انجام گرفت.

وی تصریح کرد: این مسابقه در سه بخش طراحی محصول، طراحی مجدد محصول و ارائه طرح‌های نو برای محصولات صنایع‌دستی برگزار ‌شد که شامل منبت آباده، سنگ‌های قیمتی مشهد، سفال لالجین، مینای اصفهان، مس، ملیله، چاقوی و چارق زنجان بود.

خدایی‌فرد افزود: رویکرد این نشست، خلق آثاری است که ایرادات طراحی محصولات سنتی را برطرف کند و در حفظ سادگی، زیبایی و اصالت محصولات صنایع‌دستی دقت بیشتری شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: در بخش طراحی بسته‌بندی محصول اختصاص به سفال لالجین، کلاش و گیوه مریوان، ملیله و مس زنجان داشت و در بخش سوم که ایده‌پردازی بود، اختصاص به محصول روشویی با مشتقات با متریال مس داشت.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان

عملکرد حوزه فرهنگ و هنر در پساکرونا نمایان خواهد شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, فاطمه کرباسی شامگاه روز گذشته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.