صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / تهدید آمریکا به اعمال تحریم‌های جدید علیه ونزوئلا
تهدید آمریکا به اعمال تحریم‌های جدید علیه ونزوئلا

تهدید آمریکا به اعمال تحریم‌های جدید علیه ونزوئلا

یک مقام دولتی ارشد واشنگتن گفت، دولت آمریکا به‌زودی تحریم‌هایی را برای تحت فشار گذاشتن نیکولاس مادورو اعلام می‌کند مگر اینکه ارتش او مقابل دستوراتی مبنی بر بستن مسیر انتقال کمک‌های انسان‌دوستانه مقاومت کنند.

ونزوئلا

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری رویترز، مایک پنس، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا و سایر رهبران در نیمکره غربی دوشنبه در بوگوتا، پایتخت کلمبیا ملاقات خواهند کرد. به گفته این مقام دولتی، بسته به اینکه چه اتفاقاتی در مرزهای ونزوئلا رخ خواهد داد، این رهبران ممکن است میزان کمک‌هایشان را به این کشور افزایش داده یا گام‌های جدیدی برای اعمال محدودیت‌های بیشتر بردارند.     

این مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، گفت: چنانچه هرگونه خشونتی باشد یا اگر هر نوع واکنش منفی از جانب رده‌های نیروهای مسلح ونزوئلا وجود داشته باشد، ممکن است تدابیری از سوی معاون رئیس‌جمهوری آمریکا و سایر کشورها در خصوص فشرده کردن حلقه مالی بین‌المللی صورت بگیرد.

از آنجایی که این مساله برای کاخ سفید حائز اهمیت است، جان بولتون مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ سفر به کره‌جنوبی برای گفت‌وگو با متحدان کشورش پیش از نشست آخر هفته درباره مذاکرات هسته‌ای کره‌شمالی را لغو کرد.

گرت مارکز، سخنگوی مشاور امنیت ملی آمریکا گفت، بولتون قصد دارد بر تحولات ونزوئلا نظارت کند. این مقام گفت، مایک پنس ریاست هیات آمریکایی برای دیدار با بلوک منطقه‌ای گروه لیما را بر عهده خواهد داشت و هنوز “گزینه‌های باز” برای آنچه پیشنهاد خواهد شد، وجود دارد.

این مقام گفت: او هویج‌هایی دارد اما همچنین برای کسانی که خشونت را تشدید یا اجرا کنند، با چماق آماده است. این تدابیر نه فقط از سوی آمریکا بلکه از سوی مابقی دموکراسی‌های این منطقه اعلام خواهد شد.

رئیس جمهور ونزوئلا در اظهاراتی از تصمیمش برای بستن مرز این کشور با برزیل خبر داد و اقدام خوان گوایدو، رهبر مخالفان برای وارد کردن کاروان کمک‌های انسان دوستانه به داخل ونزوئلا را “تحریک آمیز” خواند. شاهدان عینی می‌گویند، تنش ها به شدت افزایش یافته است و روز جمعه سربازان دو تن را در نزدیکی مرز برزیل کشته و ۱۵ تن دیگر را زخمی کردند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.