صفحه اصلی / اجتماعی / جامعه و شهری / افزایش ۲۲ درصدی اعتبارات مدیریت بحران در لایحه ۹۸ شهرداری
افزایش ۲۲ درصدی اعتبارات مدیریت بحران در لایحه ۹۸ شهرداری

افزایش ۲۲ درصدی اعتبارات مدیریت بحران در لایحه ۹۸ شهرداری

رییس کمیته بودجه شورای شهر تهران جزییات لایحه بودجه پیشنهادی شهرداری تهران برای سال 98 را تشریح کرد.

سردر و آرم شهرداری تهران

مجید فراهانی ،  در تشریح جزییات لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ شهرداری تهران با بیان این‌که متاسفانه شاهد آن هستیم که بودجه سال ۱۳۹۸ نسبت به سال ۱۳۹۷، ۸٫۶۱ درصد رشد داشته است، گفت: با توجه به عدم تحقق بودجه مصوب سال‌های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ و همچنین شرایط خاص اقتصادی سال آینده می‌بایست در مورد رقم بودجه سال آینده بررسی بیشتری داشته باشیم.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، وی با بیان این‌که در لایحه شهرداری تهران برای سال ۱۳۹۸ درآمد پیش‌بینی شده با ۱۴٫۲۷ درصد رشد نسبت به سال ۱۳۹۷ حدود ۸۲ هزار و ۷۵۳ میلیارد ریال پیش‌بینی شده است، اظهار کرد: همچنین در این لایحه منابع حاصل از واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای همچون عوارض ساختمانی، مازاد تراکم و غیره با ۹٫۶۵ درصد رشد نسبت به سال ۱۳۹۷ حدود ۸۱ هزار و ۷۴۰ میلیارد ریال پیش‌بینی شده است.

کاهش ۲۳درصدی اتکا به استقراض در بودجه

رییس کمیته بودجه شورای شهر تهران با بیان این‌که در لایحه شهرداری برای سال ۱۳۹۸ منابع حاصل از واگذاری دارایی‌های مالی از جمله اخذ مال، استقراض، انتشار اوراق مشارکت با ۲۳٫۵۲ درصد کاهش نسبت به سال گذشته برابر با ۱۳ هزار میلیارد ریال پیش‌بینی شده است.

فراهانی همچنین از رشد ۷٫۷۶ درصدی اعتبارات هزینه‌ای شهرداری در حوزه حقوق، دستمزد، هزینه‌های برنامه‌ای و جاری خبر داد و گفت: در این حوزه نیز شهرداری تهران ۸۱ هزار و ۲۲۶ میلیارد ریال بودجه در نظر گرفته است و این در حالی است که شهرداری برای سال ۱۳۹۸ در حوزه اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای که در خصوص اعتبارات عمرانی و نگهداشت شهر است با ۳٫۲۷ درصد افزایش نسبت به سال گذشته مبلغی حدود ۷۱ هزار و ۵۵۳ میلیارد ریال پیش‌بینی کرده است.

رییس کمیته بودجه شورای شهر تهران در ادامه با اشاره به رشد ۲۳ درصدی اعتبارات پرداخت بدهی و ایفای تعهدات مالی، ادامه داد: در لایحه بودجه شهرداری برای سال ۱۳۹۸ در حوزه اعتبارات تملک دارایی‌های مالی رشد ۲۳٫۲۴ درصدی را شاهد هستیم که حدود ۳۶ هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال پیش‌بینی شده است.

وی همچنین اضافه کرد: در لایحه بودجه شرکت‌ها، سازمان‌ها و موسسات نیز در حوزه منابع و مصارف بودجه ۱۱ درصد افزایش نسبت به سال ۱۳۹۷ را نشان می‌دهد.

فراهانی در مورد بودجه معاونت‌های شهرداری نیز با بیان این‌که اعتبارات پیش‌بینی شده برای ماموریت‌های فرهنگی و اجتماعی با ۱۲٫۸۵ درصد کاهش نسبت به سال ۱۳۹۷ برابر با ۹۷۲۹ میلیارد ریال پیشنهاد شده است، گفت: همچنین در لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ اعتبارات پیش‌بینی شده برای ماموریت حمل و نقل با ۱٫۵۸ درصد کاهش حدود ۵۷ هزار و ۶۷۰ میلیارد ریال پیش‌بینی شده است.

رییس کمیته بودجه شورای شهر تهران همچنین از افزایش ۳٫۸ درصدی اعتبارات خدمات شهری خبر داد و افزود: برای سال ۱۳۹۸، ۲۵ هزار و ۱۳۸ میلیارد ریال اعتبارات پیش‌بینی شده است.

وی در ادامه سال ۱۳۹۸ را سال توجه به ایمنی و مدیریت بحران تهران دانست و گفت: در لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ اعتبارات پیش‌بینی شده برای ماموریت ایمنی و مدیریت بحران با ۲۲٫۸۱ درصد افزایش نسبت به سال ۱۳۹۷ برابر با ۹۲۰۰ میلیارد ریال پیش‌بینی شده است و در حوزه ماموریت شهرسازی نیز با ۷٫۵۱ درصد افزایش شاهد بودجه ۶۵۰۴ میلیارد ریالی بوده‌ایم و در حوزه ماموریت هوشمندسازی نیز با افزایش ۲۱٫۲۶ درصدی بودجه نسبت به سال ۱۳۹۷ روبه‌رو هستیم که اعتباراتی حدود ۸۱ هزار و ۳۵۶میلیارد ریال پیشنهاد شده است.

فراهانی با انتقاد از عدم توجه شهرداری به مصوبه شورای شهر در خصوص ابلاغ سیاست‌های اجرایی و الزامات تدوین لایحه بودجه سال ۱۳۹۸، ادامه داد: همچنین قرار بود شهرداری جدول بهای خدمات قابل ارائه از سوی شهرداری را در قالب یکی از تبصره‌های بودجه تقدیم شورا کند، اما متاسفانه این مهم محقق نشد و زمینه‌ساز دوباره‌کاری شورا را فراهم می‌کند، چرا که ما باید نرخ‌گذاری را براساس بودجه سال آینده تصویب می‌کردیم که متاسفانه لایحه نرخ‌ها به شورا داده نشد.

رییس کمیته بودجه شورای شهر تهران با بیان این‌که تلاش می‌شود با وجود آنکه لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ شهرداری دیر به شورا ارسال شد اما تا ۱۰ اسفندماه این بررسی در کمیسیون‌های تخصصی و تلفیق به اتمام برسد، اظهار کرد: یک هفته نیز بررسی بودجه شهرداری تهران برای سال ۱۳۹۸ در صحن شورای شهر زمان نیاز دارد و ما امیدواریم تا قبل از ۲۰ اسفندماه بودجه را تصویب و برای تایید نهایی به فرمانداری ارسال کنیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.