صفحه اصلی / استان ها / مرکزی / تخلیه سالانه ۵۰ میلیون مترمکعب از آب‌های زیرزمینی دشت اراک توسط چاه‌های غیرمجاز
تخلیه سالانه ۵۰ میلیون مترمکعب از آب‌های زیرزمینی دشت اراک توسط چاه‌های غیرمجاز

تخلیه سالانه ۵۰ میلیون مترمکعب از آب‌های زیرزمینی دشت اراک توسط چاه‌های غیرمجاز

رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: سالانه 50 میلیون مترمکعب از آب‌های زیرزمینی دشت اراک توسط چاه‌های فاقد پروانه تخلیه می‌شود.

چاه‌های غیرمجاز

به گزارش کسب و کار نیوز، قادری در کارگروه تخصصی مخاطرات زلزله و لغزش لایه‌های زمین اظهار کرد: استان مرکزی حدود ۳۰ گسل دارد و بر اساس ویرایش استاندارد ۲۸۰۰، استان مرکزی در محدوده شهرهای با خطر زلزله نسبی متوسط و بالا قرار دارد.

قادری افزود: شهرها و مراکز جمعیت ساوه، رازقان، مامونیه، نوبران، زاویه، پرندک، آشتیان، تفرش، دلیجان، نراق، جفتان و شازند جزو مناطق با خطر نسبی بالا و سایر مناطق با خطر نسبی زلزله متوسط هستند.

وی ادامه داد: از مجموع حدود ۱۰۵ هزار واحد مسکونی روستایی که در سطح استان پراکنده‌اند حدود ۴۰ درصد که نزدیک به ۴۰ هزار واحد مسکونی می‌شود توسط بنیاد مسکن مقاوم سازی شده است و در این باره نگرانی نداریم. حدود ۶۰ هزار واحد نیازمند مقاوم سازی هستند و در مناطق شهری نیز عمدتا بافت‌های فرسوده، حاشیه‌ای و … باید مقاوم سازی شوند.

رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی در خصوص فرونشست‌ها نیز گفت: نمونه بارز از عوامل فرونشست افزایش سه برابری چاه‌های غیرمجاز است که در حوضه آبریز کویر میقان رخ داده که شمار این چاه‌ها به سه هزار و ۸۵۹ حلقه رسیده و موجب نشست زمین در حاشیه کویر میقان است.

قادری تاکید کرد: حدود ۴ هزار حلقه چاه غیرمجاز در استان شناسایی شده و ۹۲ درصد از حجم آب مصرفی استان در بخش کشاورزی و ۳٫۵ درصد در بخش صنعت و باقی در بخش آشامیدنی مصرف می‌شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

پایان فعالیت بازار تاریخی اراک

۲۴ اسفندماه، پایان فعالیت بازار تاریخی اراک در سال ۹۸

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, علیرضا عسگری با اشاره به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.