صفحه اصلی / سرخط خبرها / ۱۰ درصد اعتبارات توسعه اشتغال روستایی در گردشگری و بوم‎گردی هزینه شود
۱۰ درصد اعتبارات توسعه اشتغال روستایی در گردشگری و بوم‎گردی هزینه شود

معاون‌ توسعه روستایی ریاست جمهوری:

۱۰ درصد اعتبارات توسعه اشتغال روستایی در گردشگری و بوم‎گردی هزینه شود

معاون سرمایه‌گذاری، فرهنگی و اجتماعی معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری گفت: ۱۰ درصد اعتبارات توسعه اشتغال روستایی در بخش گردشگری و بوم گردی هزینه شود.

بومگردی

‌به گزارش کسب و کار نیوز، منوچهر رزمجو در کارگروه اشتغال و سرمایه‎گذاری استان اظهار کرد: در روستاها باید اشتغال پایدار ایجاد تا منجر به تولید و افزایش بهره‎وری شود.

وی با بیان اینکه تسهیلات اشتغال روستایی نباید منجر به انحراف و ناپایداری اشتغال شود، تاکید کرد: طرح‌هایی که توسط دستگاه‌های اجرایی عملیاتی می‎شوند باید توجیه فنی و اقتصادی داشته و به خوشه‎سازی آنها توجه شود.

معاون سرمایه‌گذاری، فرهنگی و اجتماعی معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری افزود: طرح‎های مذکور با نگاه به زنجیره ارزش طرح‎های اشتغال روستایی اجرا شوند.

رزمجو با بیان اینکه لرستان استانی است که جای توسعه در ابعاد مختلف را دارد، عنوان کرد: استفاده از ظرفیت‎ها در جهت گردشگری و بوم‎گردی موضوعاتی به‎روزی است که به آنها توجه شده و لرستان ظرفیت لازم را برای سرمایه‎گذاری در این بخش را دارد.

معاون سرمایه‌گذاری، فرهنگی و اجتماعی معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری تاکید کرد: ۱۰ درصد اعتبارات توسعه اشتغال روستایی در بخش گردشگری و بوم گردی هزینه شود.

وی با اشاره به اینکه بخش صنایع دستی استان می‌تواند جایگاه ارزشمندی داشته باشد، افزود: باید به دنبال طرح‎هایی باشیم که هم دارای مزیت اقتصادی و هم مزیت رقابتی باشند.

رزمجو خاطرنشان کرد: باید از همه امکانات برای آموزش روستاییان استفاده کنیم و این امر مهم بوده که نیازمند توجه و اهتمام ویژه است.

معاون سرمایه‌گذاری، فرهنگی و اجتماعی معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری گفت: متاسفانه بسیاری از انحرافات تسهیلات به دلیل آموزش‌های ناصحیح اتفاق افتاده است.

وی بر ضرورت بازاریابی محصولات روستاییان و نظارت بر اجرای طرح های اشتغال روستایی تاکید کرد و افزود: نظارت وظیفه همه دستگاه‎ها است، ۵۰ درصد آیتم‎هایی که تاثیرگذاری بر پایدارسازی اشتغال دارد، بحث نظارت است.

رزمجو با بیان اینکه تولید زمانی ارزشمند است که بتوانیم محصولات تولیدی را عرضه کنیم، بیان کرد: باید برای عرضه این محصولات بازار داشته باشیم چراکه تولیدی که بازار (داخلی و خارجی) نداشته باشد، محکوم به شکست است.

وی در مورد ضمانت در بانک‎ها گفت: به بانک‎های عامل تاکید شده براساس قانون ضمانت را بپذیرند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.