صفحه اصلی / استان ها / زنجان / کودک همسری از مهم‌ترین دلایل ترک تحصیل دختران است
کودک همسری از مهم‌ترین دلایل ترک تحصیل دختران است

سرپرست آموزش و پرورش شهرستان طارم:

کودک همسری از مهم‌ترین دلایل ترک تحصیل دختران است

سرپرست آموزش و پرورش شهرستان طارم گفت: کودک همسری از مهم‌ترین دلایل ترک تحصیل در بین دختران است.

کودک همسری

به گزارش کسب و کار نیوز، نقی صفری در کارگاه آموزشی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی که در کانون شهید چاووشی برگزار شد، با تاکید بر ضرورت هم‌سویی خانه و مدرسه، گفت: جهت کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی باید در سطوح جامعه، خانه و مدرسه هماهنگی لازم وجود داشته باشد.

وی تاکید کرد: پیچیدگی جامعه و مشغله زیاد اولیا با کاهش کارآیی نهادهای مرتبط در جامعه باعث شده که نوجوانان و جوانان با آسیب‌های اجتماعی متعددی مواجه شوند که همه آن‌ها نیازمند آسیب‌شناسی دقیق برای مقابله است.

صفری از جمله آسیب‌های دامن‌گیر نوجوانان و جوانان در جامعه کنونی را خطر اعتیاد به ویژه اعتیاد به موادمخدر صنعتی، دخانیات، مشروبات الکلی، کودک همسری، پرخاشگری، فرار از منزل و مدرسه، طلاق ، کودک آزاری و … ذکر کرد.

سرپرست اداره آموزش و پرورش طارم، کودک همسری را یکی از دلایل فرار دانش‌آموزان از مدارس عنوان کرد و گفت: در زمانی که دانش‌آموزان باید مشغول کسب علم و خودسازی باشند، بدون هیچ‌گونه آمادگی جسمی و روانی ازدواج کرده که بعدها این مسئله موجب ناسازگاری و طلاق آنان می‌شود.

در ادامه این کارگاه نیز معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش طارم به نقش مدیران، مربیان و مجریان طرح پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در کنترل کاهش این آسیب‌ها اشاره کرد و افزود: طرح‌های زیادی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در مدارس اجرا می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به طرح‌هایی چون مدارس مراقب، پیشگیری از رفتارهای پرخطر، مدارس عاری از خطر، توانمندسازی روانی – اجتماعی، جشنواره نوجوان سالم و … اشاره کرد که موفقیت این طرح‌ها در گرو تعاملات همه جانبه است.

عبادالله عبادی با بیان این‌که اغلب آسیب‌پذیری‌های اجتماعی دانش‌آموزان را باید در عدم آشنایی کافی آن‌ها با مهارت‌های اجتماعی دانست، ادامه داد: نقطه کوری در رشد شخصیت دلخواه و اجتماعی جوانان وجود دارد و آن این است که متاسفانه جوانان امروز خود را نشناخته‌اند و به توان و قدرت فراوان خود باور ندارند، به علاوه از شرایط و موقعیت اجتماعی خود آگاهی ندارند.

وی با اشاره به راه‌های ارتقای مهارت‌های اجتماعی دانش‌آموزان، گفت: از جمله مهم‌ترین این راهکارها می‌توان به توجه به مهارت‌های اجتماعی در برنامه‌ریزی درسی، نشان دادن تاثیرات مخرب دوستان نالایق و ناشایست و چگونگی قطع ارتباط با آنان، آموزش مهارت‌های زندگی نظیر دوست‌یابی و خودشناسی و کشف خود در محتوای آموزشی، اجازه ابراز وجود به دانش‌آموزان از طریق دادن مسئولیت و استفاده از دیدگاه‌های آنان در مدرسه و … اشاره کرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان

عملکرد حوزه فرهنگ و هنر در پساکرونا نمایان خواهد شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, فاطمه کرباسی شامگاه روز گذشته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.