صفحه اصلی / استان ها / خراسان شمالی / گلایه پارچه فروشان بجنورد از بی‌ثباتی قیمت پارچه
گلایه پارچه فروشان بجنورد از بی‌ثباتی قیمت پارچه

گلایه پارچه فروشان بجنورد از بی‌ثباتی قیمت پارچه

رئیس اتحادیه بزاران بجنورد از ثبات نداشتن قیمت پارچه‌ها گلایه کرد و گفت: متاسفانه قیمت پارچه ها پی در پی در حال تغییر و رو به افزایش است.

صنعت نساجی، پارچه و پوشاک

معماریانی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: اگر یک بزازی برای خرید ۱۰ طاقه پارچه در بجنورد سرمایه داشت اما با نبود ثبات قیمت آن سرمایه برای خرید هفت طاقه و حالا برای خرید پنج طاقه پارچه کفاف می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه اگر این روند ادامه یابد باید استفاده از متر و قیچی را در بزازی‌ها تعطیل کنیم، افزود: چراکه یک بزازی به تنوع جنس و رنگ و همچنین تعداد زیاد طاقه های پارچه، نیاز دارد تا مشتری بتواند خرید مورد نیاز خود را انجام دهد.

معماریانی ادامه داد: به عنوان مثال یک بزازی یک متر پارچه را با قیمت ۳۰ هزار تومان و در هفته دیگر همان را با قیمت ۳۵ هزار تومان به فروش می‌رساند که این امر موجب شکایت مشتری می‌شود و اینجاست که تعزیرات دست به یقه با بزازان می‌شود این درحالیست که بزازی گناهی ندارد و اشکال کار در ثبات نداشتن قیمت هاست.

وی با اشاره به اینکه بیشتر پارچه های موجود، خارجی هستند، تصریح کرد: یک بزازی در بجنورد به عنوان مثال ۱۰ طاقه پارچه را از تاجر تهرانی یا بنکدار خریداری می‌کند و زمانیکه این پارچه‌ها به بجنورد حمل می‌شود، پلیس، آن را به عنوان کالای خارجی و قاچاق کالا، مصادره و به بزازی اعلام می‌کند که پته گمرکی ( مجوز خروج کالا از گمرک ) ارائه دهد اما آیا برای ۱۰ طاقه پارچه “پته” گمرکی ارائه می شود!؟ و متاسفانه با ارائه فاکتور خرید نیز کار به نتیجه‌ای نمی رسد.

این مقام مسئول با بیان اینکه میزان فروش پارچه در سال جاری افت شدید داشته است، عنوان کرد: فروش پارچه بستگی به فصل دارد؛ به عنوان مثال در اواخر فصل تابستان پارچه های فاستونی و در فصل زمستان پارچه های پشمی خریداری می شود.

وی ادامه داد: آب و هوا و نداشتن سرمای زمستان سبب شد تا مردم تمایلی برای خرید پارچه های پشمی نداشته باشند و از سوی دیگر خرید پارچه از سوی تولیدی‌های مانتو و شلوار مدارس در این شهر از شهرهایی همچون مشهد و تهران موجب شد تا بزازان امسال فروش چندانی نداشته باشند. بیشترین پارچه هایی که امسال فروخته شد پارچه های ملحفه‌ای بوده است.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وضعیت فروش شیر

وقتی وضعیت فروش شیر از دامداران خراسان شمالی دوباره شیر تو شیر می شود

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حسینعلی حصاری با اشاره به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.